Alla inlägg under maj 2010

Av King Beat - 27 maj 2010 12:26

Det nya inlägget hamnade innan "I väntan på....." då jag började med det tidigare. Läs och lär. Mer kommer.

Av King Beat - 25 maj 2010 10:20

Har inte skrivit på ett tag och jag ber alla mina fans, speciellt min flickvän Xecute, om ursäkt för detta. Jag sitter och knåpar ihop ett smaskigt inlägg om något jag länge lovat skriva om, dvs vilka som har den egentliga makten i världen och det blir förhoppningsvis klart idag. Jag kan avslöja att jag inte kommer attackera USA som jag brukar, då de faktiskt står under Världens verkliga makthavare!? I väntan på detta lägger jag ut ett kort inlägg som har med vår konstiga Svenska politik att göra. Det är kort av den anledninen att jag tycker Sverige ett fegt och ointressant land som jag inte vill slösa för mycket energi på, då det finns viktigare saker att göra detta på.....


Det snackas mycket om våra Svenska partier och hur mycket Moderaterna ställt till det under senaste mandatperioden och att många tror det skulle vara bra med ett maktskifte. Jag tycker båda våra Svenska partier är skit även om högerblockpartiet är de som alltid ställt till det mest historist sett. De sitter ofta en mandatperiod och raserar allt som kan kallas bra, i jakten att göra de välbemedlade ännu mer välbemedlade. Vänsterblockpartiet får sedan sitta tre mandatperioder och försöka bygga upp delar av ruinerna men kan/vill självklart inte hinna med allt, även om de utlovar både det ena och det andra inför ett val. Det konstiga är att människor är mycket glömska och så hjärnbefriade att de snabbt glömt att högern tillfört landet mer skit, än gjort något bra när de haft makten. Detta gör att de återkommit när Sverige börjar stabiliseras för att börja rasera igen!? Så har det sett ut historiskt i alla fall men det ser annorlunda ut idag. 


Sverige är ett politiskt skämt! Vårt stadsskick är monarki viket egentligen betyder att vår kung ska ha makten. Sverige kallas också demokrati med vårt luddiga partisystem där vi verkar ha sju partier med makt i riksdagen, även om det på sin höjd är två! Sverige är en Socialdemokrati vilka som än sitter vid makten så enl min mening har vi ett enpartisystem, vilket inte kan kallas speciellt demokratiskt?


Inte ett skit kan vi göra åt saken heller och att tro att vi kommer få det bättre i längden av ett maktskifte är naivt, då det inte har någon som helst betydelse vilka som har mest mandat i riksdagen. Då vänsterblockpartiet inte håller sig till vänsterpolitik, utan har glidit förbi mittstrecket och över till högersidan, kan vi lika gärna ligga kvar framför tv:n och skita i att gå och rösta. Det krävs långt mycket mer av vår slöa befolkning än att känna sig duktiga, lyfta på sina feta arslen och gå till vallokalen för att rösta på vänsterblockspartiet, i tron att man gör något bra! Vi kan ju börja med att avskaffa monarkin...?

Av King Beat - 24 maj 2010 11:03

Jag börjar med att berätta att det är något fel med någon inställning på min blogg då det först inte går att läsa texten om man scrollar ner en bit på sidan, sen blir jag anonym hela tiden när jag kommenterar inlägg? Detta är ju ganska pinsamt, även om jag inte kommenterar fler än några få bloggar, då jag själv spyr på anonyma fegisar. Då en av de få saker jag inte har någon som helst kunskap inom är datahacking, är jag mycket tacksam om någon sitter med lösningen på hur jag åtgärdar dessa problem och vill hjälpa mig.


Idag ska jag börja ta upp det stora ämnet jag pratat om länge, dvs vilka som egentligen har makten och styr vår vridna värld! Jag måste dela upp denna bok till inlägg i två eller tre delar för att ni som vill läsa inte ska bli psykotiska av alla nya intryck ni kommer få. Många tror nog att jag nu kommer gå till attack mot USA, men det stämmer inte helt. Det finns en gruppering som faktiskt kontrollerar allt INKL. USA! Detta är dock något som de flesta Expressenläsare tar som rena konspirationsteorier, men jag är övertygad om att så inte är fallet. Jag har ägnat otroligt mycket tid åt att studera dessa och är övertygad om att de finns i någon form, även om de namn de går under eller tilldelats kan klinga illa.


Många har nog hört talas om Illuminati, Skulls and Bones och Boheminan Grove? Alla som sett eller läst "Da Vinci koden" känner igen Illuminati och Opus Dei som har en stor roll i berättelsen. Att de finns på riktigt är inte någon större hemlighet men att de har stor makt är något som inte är erkänt, även om det är sant. De som inte har hört talas om dessa sällskap har kanske hört talas om Frimurarordern någon gång? Då dessa sällskap är förgreningar ur Frimurarordern kommer jag börja berätta lite om dem. De som tror att Frimurarordern är en samling oskyldiga och asbestsjuka före detta murare som dricker kaffe, hostar damm och spelar Bridge, har helt fel och borde ta sig i kragen! Jag kan inte krångla till det och dra allt jag kan om detta sällskap så jag tar det lite grundläggande.


Frimurarordern är ett skruvat sällskap de flesta förhoppningsvis hört talas om. De allra flesta har troligen ingen kännedom om vilka dessa egentligen är och tror det är ett litet sällskap farbröder som träffas och har trevligt? Så är det alltså inte. Det är en mycket skruvad ockult sekt med stor makt som sysslar med ockulta ritualer och andra konstigheter. Ni kanske tänker att det är oskyldigt att några snuskgubbar samlas och har sexuella gayritualer utklädda till aristokrater? Det tycker inte jag! Speciellt med tanke på det faktum att vår Kung Karl XVI Gustaf är den svenska ordens högste beskyddare!?


Frimurarordern är ett sällskap enbart för män. Ett kriterium för att bli antagen är att du måste ha en tro på ett högre väsen. I Sverige är dock reglerna strikta på att din tro ska vara kristen. Detta är något förvirrande med tanke på att Frimurarna sysslar med ockulta riter som påminner mer om satanism, egyptens mysterier och hednisk kultur än kristendom och deras symboler som t ex pentagrammet, hexagrammet, likkistor och dödskallar av olika slag klingar inte heller kristendom?


Hur och när Frimurarorden startade beror förstås på vem man frågar. Frågar man de hängivna medlemmarna själva hävdar de att ordern grundades redan vid byggandet av Salomos tempel ca 1000 f.kr eller ännu tidigare. Vissa fanatiker hävdar att de har hållbara bevis (!?) för att den har sina rötter ända tillbaka till Noaks ark och syndafloden!? Den mer erkända uppfattningen är dock att de grundades på medeltiden då många av Europas stora katedraler byggdes.  På denna tid sågs de som byggde dessa stora byggnader som kungar då de både var duktiga arkitekter och byggnadsarbetare. De fria murarna som dessa kallades rörde sig fritt i Europa och sågs nästan som heliga och övernaturliga då de kunde skapa sådana verk som de gjorde. Frimurarordern grundades för att de som hade detta arbete ville kunna identifiera varandra. De började använda speciella tecken och handslag för att känna igen en frimurare och även hur skicklig denne var. Detta används ännu idag men var i hiearkin en medlem befinner sig avslöjas av speciella ordensband.


Frimurarordern är hierarktiskt uppbyggd och det finns 33 olika grader. I Sverige används dock enbart 11 grader. Även om Frimurarordern från början hade syftet att förena Frimurare är syftet idag något helt annat. Då det är stort hemlighetsmakeri kring denna order vet inte ens medlemmarna, förrän de uppnått de högre graderna, mer än en bråkdel av alla hemligheter. Nya hemligheter avslöjas för varje grad en medlem stiger. Det konstiga är att trots att ordern funnits sedan någonstans mellan 13 -1600-talet (i Sverige sedan mitten av 1700 talet) har inga hemligheter läckt ut förutom att de sysslar med ockulta riter samt några rykten som de själva har börjat sprida. Ett sådant rykte är att de skulle ha den heliga Graal i snina ägor. Enligt rykten ska den ligga inmurad i en pelare i Frimurarnas tempel Rosslyn chapel i Skottland, där Frimurarna enligt vissa grundade sin order. Man har gjort undersökningar med metalldetektor och det visar sig att det med säkerhet finns något metalliskt inmurat i pelaren. Man har tyvärr inte gjort några moderna röntgenundersökningar då kapellets nuvarande ägare vägrar detta!?


Varför tror jag och många andra att de är så mäktiga? Tittar man på vilka som är medlemmar i Frimurarordern och vilka som vart det sedan lång tid tillbaka ser man att det är mäktiga män. Grundarna till det som blev Amerikas Förenta Stater var alla medlemmar i Frimurarordern. Detta kan man se tydliga spår av både på Amerikanska endollarssedeln och på Vita huset som pryds av flera Frimurarsymboler. Endollarssedeln har "det allseende ögat" som är en av Frimurarordens symboler. Örnen på baksidan av sedeln har lika många fjädrar som de grader en frimurare kan uppnå. De underliga bokstäverna "A O S N M" runt pyramiden på sedeln, bildar ordet MASON som betyder frimurare. Sist men inte minst finns meningen "Novus Ordo Seclorum" skrivet på sedeln. Detta betyder "Den nya världsordningen" på latin.


Att bilda "Den nya världsordningen" är vad Frimurarnas egentliga syfte tros vara och enbart de som är inne i den innersta kretsen vet med säkerhet. Enligt Frimurarna själva är deras mål: att tjäna andra, vara givmild och vänlig. Man har dock hittat skrifter som tyder på sju andra mål Frimurarna har. Dessa är väldigt skrämmande och jag återkommer mer till dem i nästa inlägg där jag går in mer på Frimurarnas extremister, dvs Illuminati, Skulls and Bones och Bohemian grove. Jag ska självklart avslöja vilka de sju målen är.

1. Avskaffande av alla existerande regeringar

2. Avskaffande av äganderätt

3. Avskaffande av arvsrätt

4. Avskaffande av patriotism

5. Avskaffande av alla religioner

6. Avskaffande av familjen

7. Skapandet av en ny världsregering

Av King Beat - 18 maj 2010 03:54

Jag har tidigare skrivit en del om USA:s terror och invasion i Irak, i vad de själva kallar "kriget mot terrorn". Det är väldigt lätt att hitta siffror på det exakta antal frivilliga amerikaner som dött i Irak, sedan de officiellt gick in i landet 2003 och det är drygt 2000 st idioter som trillat av pinn, pg a att de begått brott mot människor som inte har samma religon som de själva och som har intressanta tillgångar att ta kontroll över. Inte en jävla jänkare dog efter "Desert storm", som inleddes i mitten av 1990 och var över på drygt en månad. Efter "Desert storm" infördes totala saknkioner mot Irak och bara pg a detta dog över en halv miljon barn som en direkt följd, mellan 1990-1999!  Men mellan 2003 och fram till idag har nästan 1 400 000 Irakier fått sätta livet till! Någon som kände till detta? Jag kännde inte till dessa siffror men jag hittade dem igår och laddade ner en räknare som finns här på min blogg. Varför nämns inte detta? Varför nämns bara skitantalet av de döda Amerikanska soldaterna som var där frivlligt och krigade? Jag undrar hur många av de döda Irakierna som var soldater, hur många som var fattiga bönder och hur många som var oskyldiga treåriga barn..... Bra jobbat Världspolisen! Jämn match som ni borde känna er mycket stolta över! Det är kanske inte så underligt varför dessa siffror inte nämns ändå....

Av King Beat - 14 maj 2010 15:34

Jag hatar när människor skriver och "neggar" mig anonymt, men dessvärre har jag råkat göra samma sak själv! Jag är fullt ärlig när jag säger att det är något fel på mina inställningar vilket resulterar i att mina kommentarer till andra blir anonyma trots att jag har alla rutor ifyllda när jag slänger iväg dem!? Jag ber om ursäkt för detta och vill klargöra att jag ALDRIG kommenterar NÅGOT anonymt medvetet!


Jag har kommenterat tre ggr idag. Den första till muskelberget vilket var väldigt olyckligt, även om "Faktamannen" kom med och min lilla pik när jag knuffade ur honom ur "rampljuset" har kanske inte gått honom obemärkt förbi? De andra två kommentarerna var inga "neggar" och de var till mina vapendragare, så där räcker det med "Faktamannen".


Jag hade fått svar på tal av muskelberget måste jag säga. Jag berättade ju ungefär vad jag skrev till honom men utelämnade detaljerna. Hans svar var väldigt roligt då han säger till mig att "jag bloggar för min egen skull" vilket, även om det är en lögn, borde vara något han fortsätter med. "Du behöver inte läsa om mina drömmar" vilket stämmer mycket bra, men den roligaste meningen var "jag blir av med oskulden när jag vill!!"....

Av King Beat - 14 maj 2010 06:43

Halkade in på en muskelblogg igen, eller i alla fall något som ägaren själv anser vara en muskelblogg? Den här idioten hade fått släpp "de luxe" och fått för sig att vilja synas i det så kallade "rampljuset". Det är väl ok att göra reklam för sig, men borde folk som ljuger i sin reklam få hålla på!? Muskelknutten ville ge sken av att skriva så provocerande att "känsliga läsare varnas" och han uppmanade läsarna att "kommentera hur sjuk i huvudet jag är"!?


Dessa visdomsord framkallade självklart både min nyfikenhet och ett skrattanfall liknande det jag fick första gången jag rökte på! På sin pres.bild står snubben med bar bringa och spänner sig blå i ansiktet (som man f.ö slipper se vilket jag är oerhört tacksam för) och får väl fram lite muskler. Det är svårt att bara genom bilden avgöra om killen är en välbyggd 16 åring, en lätt förståndshandikappad hobbybyggare eller en testosteronstinn fd. mobbad tjugoåring med hjärnförslitningar, men när jag börjar läsa hans recept och drömtydningar anar jag den sistnämnda. Han har något så originellt som en stjärna tatuerad på ena axeln (enl. fakta är det "few" svenskar som har såna!), så jag får för mig att han är över 18 år, men han har ett namn på sin blogg som för tankarna till fjortisbloggarna, vilket gör mig en aning osäker?


Att han utlovade sån drama och uppkäftighet i "rampljuset", gjorde dessvärre att jag gick in på hans blogg. Där väntade jag mig att han skulle vara lite störig, även om jag förstod att han var en mes efter att ha sett hans spåniga annons i "rampljuset". Tyvärr var hans blogg den mest lama och i särklass sämsta skit jag någonsin läst!? Han var inte uppkäftig någonstans och han kan omöjligt anse det själv, om han inte lider av vanföreställningar? Hur kan någon dra ett så pinsamt drag, att marknadsföra sig totalt felaktigt, för att sen glömma bort att folk troligen kommer läsa skiten? Det måste väl vara fantastiskt pinsamt att vara så jävla dum, att marknadsföra sin mesblogg på ett sätt att läsarna tror det är en riktigt uppkäftig blogg för att sedan komma in på en jävla sömn och matblogg!? Han kunde väl för fan ha försökt i alla fall? Skriver man som han gjorde i "rampljuset" fattar väl vilken kretin som helst att man inte kan ha en "dela recept blogg"?


Dumjäveln skrev förutom matrecept om sina skittråkiga drömmar, där han åkte karusell med sina förståndshandikappade muskelpolare och han nämner något om sina otäcka morföräldrar, som jag inte ens hann läsa innan jag nickade till!? MYCKET intressant och provocerande läsning...... Nej! Inte ens om läsaren är fyra bast! Undrar om någon kommer skriva en kommentar om hur sjuk han är som han önskar? Kanske för att vara snäll? Till saken hör att INGEN hade lämnat någon kommentar när jag var inne! FY FAN VAD PINSAMT! Därför var jag tvungen att skriva ett litet meddelande där jag berättade för honom vad jag anser om, att likt en mycket obegåvad ung man utge sig för att vara en störig och provocerande bloggare, för att sedan ha en mesblogg om mat, muskler och drömmar!


Ointressanta inlägg om hans fåniga drömmar blandas med recept och han verkar mer frikyrkligt religiös eller psykotisk, än han ter sig uppkäftig. Detta gillas INTE! Han hade tidigare skrivit ett inlägg där han klagade på anorexiaflickor, genom att likt en lärd gammelgrek påpeka "alla SKA vara nöjda över sin kropp för det är JAG"!? Detta gjorde att jag idiotförklarade honom utom rimligt tvivel, utan chans att överklaga och även om inlägget hade skapat förhållandevis många kommentarer lämnade jag bloggen här, utan att orka läsa mer. Brorsorna Ronny och Jonny måste ha gått ovanligt hårt fram mot den här stackaren? Så hårt att killen fått vanföreställningar? Min slutgiltiga dom får bli denna, så jag kan gå vidare och förlåta honom..... Punkt OCH slut!


Nej förresten, hoppas inte Xecute halkar in på hans sida för då blir det ännu mer synd om kraken! Lägger en länk på din sida.....

Av King Beat - 12 maj 2010 09:02

Fick en mycket intressant kommentar av internets näst smartaste person Xecute. Hon skrev till mig och berättade att hon är upprörd över USA:s gnällande över antalet döda i "nine eleven" och kan någon människa med ett medvetande göra annat än att hålla med? Knappast! Något som är ännu värre än deras jävla fjantsiffror på hur få som dog där, är de ännu mer pinsamma siffror på antalet jänkare som trillat av pinn i Irak! Det klagas och gnälls över de drygt 2000 frivilliga idiotsoldater som dött där. Idiotsoldater som gått en patriotisk död till mötes och som jag har väldigt svårt att känna sympati för. Det nämns inget om att runt hälften av dem dött av sk "friendly fire", som är en skrattretande USA-benämning på dödsfall orsakade av en gevärskula i ryggen på polaren framför, när de upphetsade, pårökta, "förståndshandikappglada" och vapenkåta gör sina attacker mot oskyldiga människor!? Vad de inte heller nämner är t ex antalet oskyldiga Irakiska barn som dött sen de inledde sin ädla "Operation Iraqie Freedom" (får upp en kväljande bild på en expresident som försöker uttala detta med sin Texasaccent), som denna ädla invasion tillslut fick heta efter flera ansträngda försök att hitta på en legitim orsak att få omvärldens tillåtelse att gå in i landet.


1990 bestämde USA att sanktioner skulle införas mot sina forna kompisar och man skulle dra in allt stöd och all hjälp till landet, MED ALLT!? Detta gällde för ALLA och de som inte är med dem är emot dem som ni vet. De sket fullständigt i att, mellan 1990 och 1999 dog över en halv miljon BARN som en DIREKT följd av deras sanktioner. Hur många oskyldiga dog indirekt? Kan någon förresten räknas som skyldig till något, förrutom Saddam och hans förening? Visst, det har varit oroligheter mellan olika religiösa grupper och Saddam hade skolats i den något mer fundamentala läran, men han brydde sig inte ett skit om Allah, så ingen kan skylla på något sådant förtryck. Jag kan nämna 10 länder som är mycket värre med sådana saker, men dessa stödjer USA ofta istället?


Tyvärr är det mycket svårt att hitta siffror på hur många Irakiska offer det finns totalt, sedan USA inledde sin terror mot landet. Jag kan med säkerhet säga att USA har orsakat långt många fler dödsoffer och mycket mer lidande än Saddam Hussein någonsin gjorde i landet! Allt detta för att befria det irakiska folket? Vackert så att man börjar gråta... Hur fria är det irakiska folket idag sju år efter att de officiellt invaderade Irak? Varför är USA så ivriga över att kontrollera området så fort det händer något där (händelser som de själva ligger bakom). Logiskt? Tror NÅGON att de INTE är ute efter olja så skriv görna och förklara för mig, men var beredd på att Jag kommer förklara tillbaka! 

Av King Beat - 7 maj 2010 20:27

Nu kommer jag åter igen gå emot mina principer och vara personlig, för att presentera några av de få levnadsregler och åsikter jag lever mitt liv efter. Grunden till dessa regler och åsikter har utformats sedan jag var barn och är genomtänkta och utstuderade in i minsta detalj. Jag lever i princip efter enbart tre regler, men jag har en hel del åsikter som också måste räknas in. Det finns ett litet fåtal (max två) som redan fått ett litet smakprov på detta här på bloggen. Då jag är en människa som tänker mer än jag ser på TV, diskuterar, argumenterar och lyssnar anser jag att dessa teorier och åsikter är min fasta övertygelser som jag utformat genom min relativt stora livserfarenhet. De har blivit utsatta för hårda prövningar och finslipats och har sedan blivit rotade. Även om flera av dessa åsikter kan ses som radikala eller provocerande, kanske till och med skrattretande, är de väldigt genomtänkta i både nyktert och onyktert tillstånd. Ni som retar er på mina övetygelser får mer än gärna försöka få mig att ändra ställning i de punkter ni retar er på, men jag ber er att våga lämna en länk till er blogg så jag får chansen att förklara.


Jag har efter en dryg månads bloggande, där jag ibland provocerat folk blåa, fått mängder av kommentarer. De allra flesta är från människor som lär sig något av att läsa det jag skriver vilket känns väldigt bra, då det är huvudsyftet med min blogg. Jag har dock fått några få negativa kommentarer och SAMTLIGA (utom Micke som tyvärr fick det ganska tufft efter ett litet missförstånd) har varit fega kryp, som slängt ur sig någon kommentar med samma attackstyrka som om det var en högstadieelev som hetstat upp sig (eller PAOW som faktiskt kommenterat ett inlägg på just den nivån), vilket ingen kan ta på allvar! Jag tar inte illa upp av att andra inte tycker exakt som jag, men dessa råd och upplysningar är väl genomtänkta så jag ber den som vill försöka få mig att ändra uppfattning i något de anser är fel att vara väl förberedd. Jag kan försvara dessa teorier från alla vinklar och har även gjort det vid ett flertal tillfällen. Så läs, få ett första intryck, bli arg eller glad och fundera igenom igen för att sedan kommentera för här kommer mina revnadsråd.....


Planera inte mer än åtta timmar in i framtiden. Försök inte föreställa dig ett helt liv, där du kan se dig själv sitta lycklig med din partner som du haft hela livet och dricka kaffe, medan ni fnittrar och ser era 14 barnbarn springa runt er pool och leka. Planera inte att du ska jobba tre år till på ett ställe för att sedan försöka få ett bättre jobb. Detta skapar en stor press på dig som gör att du tänker mer på saken. Ju mer du tänker på en viss sak, desto fler uppenbarelser på saker som inte står rätt till kommer dyka upp. Tänker du riktigt mycket på något och oroar dig samtidigt kommer du definitivt få massor av feltolkade uppfattningar, som gör att t ex ett förhållande med potential att vara kul i mer än tre år spricker alldeles för tidigt! Ta saker som de kommer istället.


Ångra INGET! Det är det absolut mest onödiga en människa kan slösa sin energi på. Att gå och ångra sig, eller ha ångest för saker som skett för inget positivt med sig. Självklart ska du ta lärdom av misstaget du gjorde för att undvika samma misstag igen, men att gå och älta skiten är totalt onödigt.


Eliminera alla "måsten". Ta bort ordet "måste" ur ditt ordförråd och byt ut det mot "borde"! Det finns enbart två saker i livet du verkligen måste göra och INGET annat. Dessa två saker är: 1. Du måste dö. 2. Du måste göra dina val i livet. Det finns inget annat som krävs av dig och hur du än vrider och vänder på saken, kommer alla "måsten" du kommer på, att ha med dessa två verkliga "måsten" att göra.


Var förlåtande. Gå inte och var arg på din mamma för att hon enligt dig var snällare mot din syster när du växte upp. Kanske var det så att hon faktiskt tyckte om din syster mer, men är det något hon ska straffas för resten av sitt liv? Försök förstå hur den som betett sig illa kan ha tänkt istället. Se det ur en synvinkel som du inte tänkt på förr så kommer du se att de troligtvis inte ville göra dig illa. Du kanske var helt slut i huvudet som barn, men har glömt bort att du var en dryg skitunge som ingen gillade, i ditt enkelspåriga tänkande på mamman som behandlade din ängel till syster bättre? Även om det är någon som uppenbart försökt göra dig illa ska du försöka förlåta. Du behöver inte förlåta personen genom att vrida och vända på saken och försöka se det ur deras synvinkel, för det går inte i detta fall. Här handlar det mer om att släppa taget och hämdbegäret, för att själv inte gå under ännu mer av vad någon annan gjort.


Gör det du mår bra av. Gör det du vill göra och fundera inte så mycket. Var inte rädd för att satsa lite på något som skulle göra dig gott. Visst kan det vara riskabelt att säga upp dig från ditt fasta skitjobb på Volvo, för att satsa på din tygaffär du alltid drömt om. Men gör det ändå! Tänk inte mer än åtta timmar fram! Vad är det värsta som kan hända? Kommer någon dö? Troligtvis inte (om du inte drömmer om att bli lasermannen), så varför inte satsa sparpengarna på att bli nöjd på riktigt istället för att bli nöjd i några månader med en ny bil?


Sluta säg "man". Detta är att ta bort ansvaret från dig själv. Våga säg "Jag" när du pratar om dig själv. "En annan hade ju nitat skiten ur den jäveln", klingar lika självsäkert som "Jag tänker skicka pappa på den elaka killen" (ser nu i efterhand att det sista hotet såg väldigt mycket tuffare ut), även om det är en medlem i något tufft motorcykelsällskap som säger det.


Acceptera dig själv. Du behöver inte gilla att du aldrig kan komma i tid. Du behöver inte tycka att du har en fin höknäsa. Försök inte fly från de faktum som gör dig till den person du är,  utan acceptera att du är så. Förträng inte din ångest genom att ljuga för dig själv. Inse faktum och acceptera att det är så läget är just nu.  För att ta ett exempel tar vi ett av mina specialområden, dvs undvika att hålla tider. Att andra blir galna när du inte kan komma i tid anser jag att du kan skita fullständigt i. De säger antagligen hur respektlös du är mot dem och att du måste tänka på alla andra som väntar på dig? Tänker de på dig på något annat sätt än att du är totalt väck som alltid kommer försent och låter dem vänta på dig!? Nej, antagligen inte. Vem tvingar dem att vänta på dig? Du kan ju självklart inte bli arg på dem om de skulle skita i dig och gå, vilket du givetvis måste göra klart för dem. Det finns en anledning till varför du inte kommer i tid och försöker du ändra på det strider du mot dig själv. Det samma gäller alla dina egenskaper som är så rotade att du måste ändra hela din karaktär för att bli kvitt dem. Gör inte det!


Behandla INTE alla människor lika!  Alla männsikor är olika och ska inte behandlas likadant!?


Döm inte innan du fått en rättvis bild av någon. Detta är också något jag återkommer till ofta. Människor har fördomar och den som är dum nog att på allvar (och efter ett samtal med mig) tro att den är "fördomsfri" är troligtvis bara lågbegåvad! Jag dömer ut folk direkt efter första anblick. Det som många glömmer bort är att låta personen man dömer få chansen att verkligen visa sitt rätta jag. En stor del av de människor jag kommit väldigt nära genom åren har varit människor som jag vid första mötet av någon anledning fått en negativ uppfattning om, för att sedan ändra denna uppfattning ganska rejält efter att personen inte visat sig "så dum som den såg ut att vara". Som tur är kom jag tidigt på att fördomar ofta omöjliggjorde intressanta konversationer och därför låter jag ALLTID människor tala innan jag dömer dem slutgiltigt. Ibland krävs det att  personen får "resning" i instanser över Högsta Domstolen innan den slutgiltiga domen kommer.


Knarka inte och drick inte alkohol när du mår dåligt. Gör det absolut inte FÖR att du mår dåligt. Knarka och dricka kan man göra för att höja en redan upphöjd sinnesstämning. Droger av alla former hämmar läkeprocessen, så om det inte känns absolut nödvändigt bör du välja bort både smärtstillande och antidepressiva läkemedel. Att antidepressiva läkemedel inte skulle vara beroendeframkallande är lika sant som att neurosedyn inte skadar foster. Antidepressiva läkemedel ligger i samma nivå av beroende som nikotin! Den som tar antidep.l.m upplever inte någon direkt toleransökning, vilket förespråkarna för dessa l.m använder som ett argument för att inte klassa det som beroendeframkallande. Men samma sak gäller ju nikotin? Att det är jävligt svårt att sluta med skiten, vilket borde vara det enda kriteriet för att kalla något beroendegivande, är visst inte så viktigt?


Varför säger jag KNARKA inte och drick inte alkohol? Jag är övertygad om att alkohol är en av våra skadligaste droger, med en klar ledning i att ge långvariga eller permanenta fysiska skador. Självklart vet jag att skadeverkningarna syns mer då det är en laglig drog, men det spelar faktiskt ingen roll. Det finns ingen annan drog, som ger så massiva fysiska skador som alkohol och så skulle det vara även om den var olaglig! De droger som är mest skadliga för psyket är hasch, extacy och LSD. Dessa tre preparat kan ge långvariga eller permanenta psykiska skador. Den drog som i sig ger minst långvariga och/eller permanenta skador är heroin och andra opiater. Visst är heroin den i sig farligaste drogen ur beroendesynpunkt eller giftighet, men den ger nästan inga långvariga skador alls!? Det är andra orsaker som gör att just heroinisterna är de mest utslagna av alla missbrukare. Att droger oftast är olagligt och alkohol är lagligt har ingen som helst betydelse för mig. Bara för att något inte är förbjudet enligt svensk lag, betyder det inte att det är hälsosammare än det som är olagligt. Därför anser jag att den som festknarkar och klarar av att hålla sitt intag på den nivån, inte är sämre än den som dricker på ett sätt som inte är skadligt.



Var kritisk och handla utifrån dina känslor! Detta har jag tjatat om sedan start. Tro inte att det du läser i Expressen är totalt sant, även om det borde vara så! Det ÄR inte så! Den som vill veta vad jag menar får kolla igenom min blogg där jag skriver om detta ett flertal gånger. Läs inlägget "......human shield" så får ni se ett vidrigt exempel också. Även om jag är en förlåtande person som varken tänker framåt eller bakåt och som accepterar mina brister, är jag inte en människa som accepterar det förtryck som just nu pågår! Därför vill jag ge alla rådet att vara kritiska till det ni läser, för att sedan på något sätt skaffa er en korrekt bild av det ni intresserar er av. Blir ni som jag upprörda över att det t ex pågår apartheid i Mellanöstern, tycker jag att ni ska göra något också! Gör något aktivt och försök påverka det ni anser är fel på bästa sätt. Orsaken till att all skit får pågå nästan helt ostört är ju att så få vet sanningen på grund av att de inte är kritiska. Då kan de knappast göra något aktivt mot detta heller.


Som ni ser är mina levnadsregler, känslor och åsikter ganska "bipolära" vad gäller egoism och medmänsklighet. Jag kan säkert ses som väldigt egoistisk för de som inte känner mig, men tittar man på andra åsikter och handlingar är jag väldigt empatisk och medlidande. Jag känner sådan empati för många att jag omöjligt kan låta bli att verkligen göra mitt bästa för att försöka ändra på saken. Detta gäller inte enbart stora områden i t ex Mellanöstern utan även svaga och utsatta människor här i Sverige. Det finns tyvärr människor som inte har möjlighet att välja, eller enbart göra saker de mår bra av , av anledningar som exempelvis beror på svår psykisk ohälsa. Vi som har denna möjlighet tycker jag borde ta till vara på den!

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards