Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Den nya världsordningen....

Av King Beat - 24 maj 2010 11:03

Jag börjar med att berätta att det är något fel med någon inställning på min blogg då det först inte går att läsa texten om man scrollar ner en bit på sidan, sen blir jag anonym hela tiden när jag kommenterar inlägg? Detta är ju ganska pinsamt, även om jag inte kommenterar fler än några få bloggar, då jag själv spyr på anonyma fegisar. Då en av de få saker jag inte har någon som helst kunskap inom är datahacking, är jag mycket tacksam om någon sitter med lösningen på hur jag åtgärdar dessa problem och vill hjälpa mig.


Idag ska jag börja ta upp det stora ämnet jag pratat om länge, dvs vilka som egentligen har makten och styr vår vridna värld! Jag måste dela upp denna bok till inlägg i två eller tre delar för att ni som vill läsa inte ska bli psykotiska av alla nya intryck ni kommer få. Många tror nog att jag nu kommer gå till attack mot USA, men det stämmer inte helt. Det finns en gruppering som faktiskt kontrollerar allt INKL. USA! Detta är dock något som de flesta Expressenläsare tar som rena konspirationsteorier, men jag är övertygad om att så inte är fallet. Jag har ägnat otroligt mycket tid åt att studera dessa och är övertygad om att de finns i någon form, även om de namn de går under eller tilldelats kan klinga illa.


Många har nog hört talas om Illuminati, Skulls and Bones och Boheminan Grove? Alla som sett eller läst "Da Vinci koden" känner igen Illuminati och Opus Dei som har en stor roll i berättelsen. Att de finns på riktigt är inte någon större hemlighet men att de har stor makt är något som inte är erkänt, även om det är sant. De som inte har hört talas om dessa sällskap har kanske hört talas om Frimurarordern någon gång? Då dessa sällskap är förgreningar ur Frimurarordern kommer jag börja berätta lite om dem. De som tror att Frimurarordern är en samling oskyldiga och asbestsjuka före detta murare som dricker kaffe, hostar damm och spelar Bridge, har helt fel och borde ta sig i kragen! Jag kan inte krångla till det och dra allt jag kan om detta sällskap så jag tar det lite grundläggande.


Frimurarordern är ett skruvat sällskap de flesta förhoppningsvis hört talas om. De allra flesta har troligen ingen kännedom om vilka dessa egentligen är och tror det är ett litet sällskap farbröder som träffas och har trevligt? Så är det alltså inte. Det är en mycket skruvad ockult sekt med stor makt som sysslar med ockulta ritualer och andra konstigheter. Ni kanske tänker att det är oskyldigt att några snuskgubbar samlas och har sexuella gayritualer utklädda till aristokrater? Det tycker inte jag! Speciellt med tanke på det faktum att vår Kung Karl XVI Gustaf är den svenska ordens högste beskyddare!?


Frimurarordern är ett sällskap enbart för män. Ett kriterium för att bli antagen är att du måste ha en tro på ett högre väsen. I Sverige är dock reglerna strikta på att din tro ska vara kristen. Detta är något förvirrande med tanke på att Frimurarna sysslar med ockulta riter som påminner mer om satanism, egyptens mysterier och hednisk kultur än kristendom och deras symboler som t ex pentagrammet, hexagrammet, likkistor och dödskallar av olika slag klingar inte heller kristendom?


Hur och när Frimurarorden startade beror förstås på vem man frågar. Frågar man de hängivna medlemmarna själva hävdar de att ordern grundades redan vid byggandet av Salomos tempel ca 1000 f.kr eller ännu tidigare. Vissa fanatiker hävdar att de har hållbara bevis (!?) för att den har sina rötter ända tillbaka till Noaks ark och syndafloden!? Den mer erkända uppfattningen är dock att de grundades på medeltiden då många av Europas stora katedraler byggdes.  På denna tid sågs de som byggde dessa stora byggnader som kungar då de både var duktiga arkitekter och byggnadsarbetare. De fria murarna som dessa kallades rörde sig fritt i Europa och sågs nästan som heliga och övernaturliga då de kunde skapa sådana verk som de gjorde. Frimurarordern grundades för att de som hade detta arbete ville kunna identifiera varandra. De började använda speciella tecken och handslag för att känna igen en frimurare och även hur skicklig denne var. Detta används ännu idag men var i hiearkin en medlem befinner sig avslöjas av speciella ordensband.


Frimurarordern är hierarktiskt uppbyggd och det finns 33 olika grader. I Sverige används dock enbart 11 grader. Även om Frimurarordern från början hade syftet att förena Frimurare är syftet idag något helt annat. Då det är stort hemlighetsmakeri kring denna order vet inte ens medlemmarna, förrän de uppnått de högre graderna, mer än en bråkdel av alla hemligheter. Nya hemligheter avslöjas för varje grad en medlem stiger. Det konstiga är att trots att ordern funnits sedan någonstans mellan 13 -1600-talet (i Sverige sedan mitten av 1700 talet) har inga hemligheter läckt ut förutom att de sysslar med ockulta riter samt några rykten som de själva har börjat sprida. Ett sådant rykte är att de skulle ha den heliga Graal i snina ägor. Enligt rykten ska den ligga inmurad i en pelare i Frimurarnas tempel Rosslyn chapel i Skottland, där Frimurarna enligt vissa grundade sin order. Man har gjort undersökningar med metalldetektor och det visar sig att det med säkerhet finns något metalliskt inmurat i pelaren. Man har tyvärr inte gjort några moderna röntgenundersökningar då kapellets nuvarande ägare vägrar detta!?


Varför tror jag och många andra att de är så mäktiga? Tittar man på vilka som är medlemmar i Frimurarordern och vilka som vart det sedan lång tid tillbaka ser man att det är mäktiga män. Grundarna till det som blev Amerikas Förenta Stater var alla medlemmar i Frimurarordern. Detta kan man se tydliga spår av både på Amerikanska endollarssedeln och på Vita huset som pryds av flera Frimurarsymboler. Endollarssedeln har "det allseende ögat" som är en av Frimurarordens symboler. Örnen på baksidan av sedeln har lika många fjädrar som de grader en frimurare kan uppnå. De underliga bokstäverna "A O S N M" runt pyramiden på sedeln, bildar ordet MASON som betyder frimurare. Sist men inte minst finns meningen "Novus Ordo Seclorum" skrivet på sedeln. Detta betyder "Den nya världsordningen" på latin.


Att bilda "Den nya världsordningen" är vad Frimurarnas egentliga syfte tros vara och enbart de som är inne i den innersta kretsen vet med säkerhet. Enligt Frimurarna själva är deras mål: att tjäna andra, vara givmild och vänlig. Man har dock hittat skrifter som tyder på sju andra mål Frimurarna har. Dessa är väldigt skrämmande och jag återkommer mer till dem i nästa inlägg där jag går in mer på Frimurarnas extremister, dvs Illuminati, Skulls and Bones och Bohemian grove. Jag ska självklart avslöja vilka de sju målen är.

1. Avskaffande av alla existerande regeringar

2. Avskaffande av äganderätt

3. Avskaffande av arvsrätt

4. Avskaffande av patriotism

5. Avskaffande av alla religioner

6. Avskaffande av familjen

7. Skapandet av en ny världsregering

 
 
coz

coz

27 maj 2010 16:31

DU MÅSTE ÄNDRA BAKGRUNDAFÄRGEN.
SKRIV HELLRE VITT PÅ SVART(ELLER NÅN ANNAN FÄRG)
JAG HAR MÄRKT DET DÄR PROBLEMET PÅ
MÅNGA BLOGGAR.
VITT SOM BAKGRUND FUNKAR INTE.
(ALLTSÅ UNDER SJÄLVA TEXTEN)
TESTA NÅT ANNAT!
HARE BRA!
COZ

http://coz-art.bloggplatsen.se

 
xecute

xecute

27 maj 2010 23:58

grymt intressant! keep going!!!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Terese

Terese

28 maj 2010 10:28

Det här är faktist superintressant!!...jag och min bror har diskuterat detta många gånger kan jag säga så du anar inte hur jag ser fram emot fortsättningen för jag blev glatt överraskad att det blev att handla om nåt som jag redan har intresse i...HÄRLIGT!!!!!!!!!!!!!

http://teresepettersson.blogspot.com

 
susanna55

susanna55

28 maj 2010 18:53

Det går inte att läsa inlägget. Sencurerat??? Halva inlägget täcks av din bakgrundsbild istället, med oläslig text i baggrunden. Vänster sida av din blogg helt genomskinlig. Jag ser knappt vad jag själv skriver, jävlar!!!! Vad fan är det ör fel??? Kan du kopiera inläget och lägga som kommentar hos mig så jag kan läsa det???

http://susanna55.bloggplatsen.se/h

 
Oskar

Oskar

17 juli 2011 00:08

Nu har jag inte läst din blogg så värst mycket, så för allt jag vet kan du vara sarkastisk nu, men eftersom något sådant är rätt svårt att förmedla genom text så kommer jag utgår ifrån att du är helt allvarlig.

Så...

1. Beundrar din vilja och entusiasm angående ämnet, samt det faktum att du har gjort lite research. Det glädjer mig.
2. Tyvärr har du bara gjort LITE research, och det glädjer mig inte.

Ja, många stora män i historien var/är medlemmar i Frimurarorden, och ja, deras symboler finns på massor av småsaker. Men om de nu har en sådan hemlig agenda, ett mål att avskaffa äganderätten, regeringen etc etc, varför, för allt som är heligt, skulle de låta vem som helst se deras sigill och "lista ut deras plan"?
Det är det huvudsakliga problemet som alla konspirationsteorier stöter på. "Varför, om de nu kan göra allt detta, gör de det inte bra?"

Men sedan gick du även in på Illuminati, ett brödraskap som bestod av fritänkare. Med andra ord, filosofer och forskare som bidrog till Upplysningen.
Yeah, that's a menace to society, right there...
För att inte tala om det faktum att Illuminati gick under i slutet av 1700-talet!

Så, ja, Frimurarna ÄR ett gäng farbröder som träffas och har det trevligt. Inte ett gäng "snuskgubbar samlas och har sexuella gayritualer utklädda till aristokrater", även fast det skulle vara mer underhållande. Likt många grupper inom samhället består dessa organisationer- Frimurarna, Skull and Bones, etc. etc.- utav män som vill bilda en gemenskap och en känsla av ett "Vi", och har gjort detta genom att hålla små hemliga möten, ha ett gäng fina symboler, och hjälpa till att bygga upp en aura av mystik runt sin organisation.

http://thenamegiver.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards