Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Feministernas syn på jämlikhet....?

Av King Beat - 24 juli 2010 10:46

"Du tror du vet, du tror du kan

Allt om kvinnor, allt om våra liv.

Men du vet inget, du tar ett jävla kliv.

Gubbe, snubbe, jävla man

Bäst du börjar springa

För här ser du en kvinna

Som hatar dig så mycke'

Vi ska slita dig i stycken!"


Den här barnvisan använder ibland Gudrun Schyman och hennes parti Fi sig av på sina träffar. Är det någon mer än jag som tycker de säger emot sig själv, gång på gång? Vilka är det de vill vara jämställda? Vilka ser de sig som offer under?


Måste kanske upplysa några människor att hat inte har något med jämställdhetsfrågan att göra. Jag hatar verkligen USA som förtrycker resten av Världen. Jag vill för allt i världen inte jämställas med dem då jag anser att detta lands befolkning är de minst begåvade i hela Västvärlden! Kanske är de ohotade Världsledare i konsten att inte kunna tänka!? Jag vill inte sänka mig till deras nivå. Jag vill självklart inte att dessa människoliknande varelser ska styra Världen och jag gör i princip allt jag kan (och vill) för att göra motstånd. Men kom inte och säg att jag kämpar för att vara jämställd dessa idioter?

 
 
susanna55

susanna55

24 juli 2010 12:02

Intressant! Vidrig text!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

24 juli 2010 13:35

Som jag skrev tidigare.. den påminner mig om Vit Makts "vad gör ni här, era jävla blattesvin... " En vacker sång som matchas väl av FI.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
coz

coz

25 juli 2010 05:35

chysst lyrik!
the coz.
(av princip-motståndare till allt)
(utom motståndet självt)

http://coz-art.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

25 juli 2010 10:02

Har nu rekat här och där. Det här är INTE en sång Fi sjunger på sina träffar. Det här är gammal "smörja", som dessutom vid det tillfället den sjöngs enbart var riktad till VISSA män, dom som förtrycker och utnyttjar, INTE till ALLA! Den förekommer inte längre inom Fi, anses som skämmig i allra högsta grad. Dom var väl inte tillräckligt mdvetetna om det ologiska i sitt handlande den gången, på samma sätt som alla våldsutövande kvinnoföraktande män världen över inte tycks vara när dom glatt fortdätter sitt förtryck, och sina kvinnohatande handlingar, iform av våldtäkter, och sexuellt utnyttjande. Det får vi ju bevis för dagligen, eller hur! Det här är bara tramsigt.

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Ylvali

Ylvali

27 juli 2010 13:51

Jag har skrivit ett inlägg nu om precis hur du fck mig att känna genom "bråket" på Xeutes blogg. Jag hoppas du läser, och förstår hur jag menade.

Jättetacksam om du lämnar en kommentar ur din synvinkel, vill inte att läsarna ska se bara min synvinkel. Det är så orättvist då!

Förresten är det inget thinspo i det inlägget, och du behöver inte läsa inlägget efter. allt jag ber om är att du läser, och kommenterar inlägget om dig & mig och kommenterar din synvinkel. Eller i alla fall ser min och slutar bråka på Xecutes blogg.

Jättetacksam, Ylli

http://www.anadear.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fakta

27 juli 2010 18:24

Jag kommer inte besöka din blogg av flera orsaker. Den viktigaste orsaken är att om jag gör det skulle detta enbart göra dig försämrad. Att "ta order" från en person med en uppenbar personlighetsstörning, gör att den personen erhåller något som kallas sjukdomsvinst. Ett exempel på detta är att lägga in en människa med diagnosen Boarderline på en sluten psykavdelning för att denne hotar att skära sig. Det ska man alltså INTE göra då en person med boarderline som vill bli omhändertagen, enbart blir försämrad av att få som den vill och hoten om självskade beteende så gott som alltid enbart är tomma hot. Fick just den briljanta idén att skriva ett inlägg om detta.

Då du förmodligen kommer gå in här och läsa svarar jag här istället. Först och främst tycker jag att jag gått ovanligt varsamt fram. Jag har ingen aning om hur gammal du är, men du är vuxen nog att svälta dig utan att någon myndighet griper in vilket borde betyda att du är över 18 år? I detta fall är det hög tid att du får lite mothugg då du troligtvis är van vid att få din vilja igenom, efter diverse utfall och hot om att skada dig själv om det inte blir som du vill? Gissar jag rätt om jag säger att du brukar skära dig också? Är du inte 18 år anser jag ändå att din reaktion är en orsak till att ge dig kritik.

Det är fantastiskt hur du kunde ta inlägget X:s blogg så personligt? Inlägget handlade ju inte ens om detta och det enda som framgick var att X hade blivit lite sur på någon "anorexiabloggare" hon inte ens namngav? Att du sedan fick totalsläpp och började härja på hennes blogg var väl enbart ditt eget konstiga misstag? Ditt beteende där samt att du tycker jag har varit elak mot dig, bevisar bara hur svårt du har att människor inte har samma åsikt som dig. Jag ser faktiskt inte det du påstår vara ett bråk som något annat än några förhållandevis snälla, men sarkastiska och kritiserande kommentarer från min sida, samt lika många typiska utspel från din?

Jag väljer alltså att inte gå till din blogg för att läsa vad du skriver om mig av den anledning jag nämner ovan, samt att jag inte heller bryr mig om vad du skrivit. Dina vänner får tycka att jag är elak, efter att ha läst hur du ser på det hela, även om du tycker det är orättvist. Det vore ännu mindre rättvist att gå in på din blogg och göra exakt det du så ivrigt vill.

 
Xecute

Xecute

27 juli 2010 23:28

Fakta, mycket bra skrivet. Ge inte den bekräftelse dessa feedar på... jag försökte dumt nog "argumentera" mot anorexia, men insåg direkt av reaktionen, att dels går det inte att nå fram till så mentalt sjuka personer, dels lever de på även den typen av uppmärksamhet, även om den är "negativ" - någon bryr sig även om denna någon tycker att beteendet är sjukt. Så det blir fan bara värre av att ens försöka. Skulle kunna skriva mycket argare... men det kommer... det kommer...

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fakta

31 juli 2010 05:46

Angående barnsången råkade jag stöta på en förklaring av självaste GUDrun igår. Hon försökte vifta bort det hela med att sången hade framförts på deras första kongress 2005, av en grupp som heter Radical Cheerleaders som hade hyrts in av partiet för att underhålla deltagarna. Det kanske inte var så otippat att kampsånger skulle framföras om man hyr in ett band med det namnet (googla)? Sången skulle i alla fall mycket riktigt handla om känslorna en av bandmedlemmarnas vänner hade efter en våldtäkt. Tur att jag slipper gå på kalas med Gudrun och hennes parti för jag vill inte att en grupp ska framföra sådana låtar när det är fest? Hade det vart någon form av teater eller dylikt hade det vart förståeligt, men som avlutning på en trevlig kväll? Knappast. Har du sett något klipp när sången framförs? Det ser inte ut att vara någon ledsam sång som Gudrun försöker påstå? Det ser inte annat än jävligt provocerande ut om man går efter de muntra festdeltagarnas flin när de tar i och sjunger med i refrängen!?

Denna artikel såg jag alltså igår. Inte nog med detta, då jag även fick höra en liten undersökning på radio angående svenskarnas inställning till feminism. Det var absolut ingen vetenskaplig sådan men det är ganska intressant ändå. Hela 69% av ett antal slumpvis tillfrågade är skarpt kritiska till Fi partiets politik. En ganska hög procent fick till och med en känsla av aggressivitet enbart av att höra namnet Gudrun Schyman!? Lika många kvinnor som män!? Deltagarna fick vara anonyma annars antar jag att resultatet sett annorlunda ut. Jag tycker detta säger en hel del om hur ett antal feminister, varav Gudrun S är en av dem, förstör för andra?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Skapa flashcards