Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Att sträva efter jämlikhet......

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som är lika mycket eller lite värt alla andra djur, men aldrig nöjer sig då vi alltid vill ha mer.  Det är nog inte många som lyckats undgå det lilla bråket mellan mig och någon som påstår sig vara en mycket kunnig och påläst feminist?  Jag tänker inte fortsätta med just detta mer än att säga att jag tycker det helt otroligt hur denne person lyckats få ett rykte som bloggvärldens intressantaste feministbloggare, enbart på grund av att hon skriver skojiga inlägg!?  Det krävs alltså ingen större kunskap inom området för att få en sådans titel, bara man skriver på ett fyndigt sätt? Då jag med säkerhet vet att hon gjort sig av med en handfull läsare genom att till exempel nedvärdera oskyldiga människor samt bevisa sin okunskap inom ett flertal områden är jag ganska nöjd, även om jag hoppas att fler vaknar upp och granskar hennes påståenden med kritiska ögon. Tillägg: Efter ett tips från en läsare tittade jag in på "feministens" blogg och fick se att det krigas rejält där och hon bombas med kommentarer av några mycket väl insatta personer! Det är otroligt pinsamt att stå utanför och se hur hon bemöter kritik. Det verkar som att fler äntligen har uppfattat denna människas inkompetens och slutat kriga för henne, då hon har långt ifrån samma stöd som för ett par veckor sedan mot dessa mycket kunniga motståndare som hon försöker kränka med ungefär samma kommentarer jag fick, trots att dessa enbart visar hur okunnig hon är och att hon slarvar igenom kommentarerna hon svarar på? IGEN??


Problemet med dessa bloggare, dvs okunniga feminister, är att de lyckas få debatten vriden så att män ses som problem, i stället för att fokusera på verklig jämställdhet. Med detta menar jag den jämställdhet de borde sträva efter, alltså att ingen ska bli särbehandlad eller previligierad på grund av sitt kön, även om jag ser det viktigare att sträva efter att ingen oavsett något blir särbehandlad eller priviligierad. Tyvärr kan inte dessa feminister göra detta då de ödslar all sin energi åt att skriva felaktiga inlägg med en attityd där det är okej att skämta, nedvärdera och smutskasta män på ibland helt oacceptabla sätt. De radar gång på gång upp snedvridna faktarutor, som för en normal svensk utan förmåga att granska kritiskt, får män att likna svin som systmatiskt förtrycker kvinnor.


Ibland halkar jag in på någon blogg skriven av en feminist, där denne rabblar upp statistik för att "bevisa" hur snett könsfördelat saker och ting är. De absolut vanligaste påståendena och siffrorna, som i princip alltid nämns är att 70-80% av alla flyktingar är kvinnor eller barn, siffror om könsstympning på småflickor och siffror kring något som heter "mäns våld mot kvinnor"!? Det sistnämnda är en benämning på de fåtal män som är kvinnomisshandlare, men som är väldigt kränkande för den absoluta majoriteten män som aldrig skulle slå sin partner! Denna benämning borde avskaffas och klassas som hets mot folkgrupp! Något som aldrig nämns är att män löper upp emot tre gånger så stor risk att utsättas för våld på allmäna platser jämfört med kvinnor. Att nära hälften att dessa angrepp utförs av kvinnor (SCB) är inte heller något som nämns? 


Att 70-80% av alla flyktingar är kvinnor eller barn är inte så konstigt då männen tvingas ut i krig och därmed missar sin chans att fly! Vad gäller könsstympningen av småflickor fattar jag inte hur feminister kan glömma att könsstympning av småpojkar är lika vanlig och lika brutal. Vad de också utelämnar är att det nästan alltid är en gammal mormor eller farmor (kvinnors våld mot småflickor?) som utför stympningen.


Då syftet med detta inlägg inte är att delta i tävlingen "Vem är det mest synd om", tänker jag inte nämna fler alternativa sanningar. Lyckligtvis kan jag se saker ur olika synvinklar och dra mina slutsatser efter att ha vridit och vänt på ett visst påstående ett tag. Annars hade nog jag varit feminist vid det här laget? Det finns inte ett enda fakta dessa okunniga feminister presenterar som inte har ett alternativt och mer logiskt svar till deras mansföraktande sanning! Tyvärr saknar majoriteten av Sveriges befolkning denna förmåga och tar in dessa vinklade fakta som totala sanningar. Om fler lärde sig att granska kritiskt skulle vi ha färre feminister och fler ekvivalister och humanister. 


Att jämställdeheten i Världen är dålig håller nog alla med om i varierande grad? När jag ser på jämställdhetsfrågan och fördelningen mellan män och kvinnor ur ett globalt perspektiv, anser inte jag att denna fråga är den viktiga? Blir jag tvungen att se den ut ett nationellt perspektivt måste jag säga att den är ännu mindre viktig!  Detta anser jag då jag vet att, av Världens alla tillgångar går 86% av dem till oss i Västvärlden. Då befolkningsmängden i Väst endast uppnår 20% av Världens totala befolkning anser jag att mer vikt borde läggas här istället. Det är orättvist att den absoluta majoriteten av Världens befolkning, alltså hela 80%, får nöja sig med att dela på ca 14% av våra samlade tillgångar!? De 20% av Världens befolkning som räknas till de allra fattigaste får gemensamt dela på 1,3% av alla tillgångar och resurser! Vi kan börja snacka om ojämn fördelning medan vi pissar i rent vatten, samtidigt som det finns  människor som dör av törst!? Vilket hån! Här spelar det ingen roll om du är man eller kvinna och svält tar ingen hänsyn till att en 4 månaders bebis dör! Möjligtvis bidrar detta sekundärt till att en något större andel kvinnor än män dör, vilket självklart är orättvist, men att detta är männens fel vilket dessa feminister inte sällan lyckas vinkla det till, kan jag inte hålla med om? Kvinnor har sämre förutsättningar och är sämre rustade än män vad gäller så allvarliga fysiska prövningar, men detta kan omöjligt vara männens fel? De som lider mest är dock barnen oavsett kön och det beror också på deras fysiska förutsättningar och varken på män eller kvinnor! De som vill kämpa för en rättvis fördelning mellan män och kvinnor måste börja i rätt ände och ta tag i ett antal underliggande problem, annars kommer total jämställdhet mellan män och kvinnor aldrig uppstå. Det viktigaste är att Jordens Människor blir jämställda i första hand!


Det har under dagen varit väldigt mycket trafik på min sida. Det konstiga är att flera personer har vart inne sex - sju gånger var och läst? Jag ser på min tracker som f.ö alla kan kolla, att samma ip nr är inne ett flertal gånger. Bli inte oroliga för detta då trackern inte outar några namn och det går inte heller att söka upp vem sitter bakom skärmen, då det bästa min tracker kan göra är att se vilken stad du surfar ifrån. Detta stämmer dock väldigt sällan då de flesta leverantörer använder dynamiskt ip. Men varför gå in så många gånger utan att säga något? Det finns kanske mycket intressant att läsa men att gå in sex- sju gånger på några timmar är lite udda? Speciellt om det är fem pers som gör det. Ni får mer än gärna gå in hur mycket ni vill och ni behöver absolut inte lämna någon kommentar, men då en mycket klok bloggare kläckte idén att jag borde ordna en e-mail adress dit de som önskar kan skriva, gjorde jag också så. Ni som kanske stör er på något eller vill lämna någon kommentar utan att riskera att synas här (?) får gärna skriva till faktamannen@hush.com.  Jag har för övrigt varit så duktig och snäll att jag tagit bort de flesta av era många logguppgifter från trackern, så just nu syns det inte lika väl vilka det är som springer in och ut.

 
 
Xecute

Xecute

30 juli 2010 21:18

WORD!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
privat

privat

30 juli 2010 22:01

Oj finner inga ord för dom skulle bli att kännas ointelligenta jämfört med dina...du är Suverän och jag kan inget annat än att applådera...

http://www.frittframm.blogg.se

 
E'

E'

30 juli 2010 23:24

Du har alldeles rätt. Herregud, att vilja sträva efter att vara femenist är helt sjukt. Har läst många bloggar på senare tid som handlar just om vad folk tycker om femenister och nu har jag hittat någon som faktiskt tycker som jag. Själv tycker jag att man skall sträva eftr att vara så mkt som sig själv när man bloggar. Jag bloggar lixm om mkt känslor och budskap, som ofta får folk att tänka och känna sig igenkända. Men vem vill känna igen sig i en femenistblogg? Även om dem är "skojiga"? Nej fy! Helt rätt!!
http://special.bloggplatsen.se/

http://special.bloggplatsen.se

 
coz

coz

31 juli 2010 06:00

Kära MASTER KEIN MALPHAS.....O.S.V...
"ORREN" HÄR....
HÅLLER NÄSTAN MED DIG I SAKFRÅGAN....
(HARU NÅGRA ANDRA OBEHAG?)
JO DU!
LÄSER SÄLLAN NÅGOT SOM DU SKRIVER...
(P.G.A U.S.A V.S.B.)
(DET SISTA BETYDER "VERY SMOOTH BURBON)
MEN ANNARS LÅTER DU JU MYCKET.... OCH FÖRKLARAR ÄNNU MINDRE.
SÄG MIG.....AMIGO...
NÄR SLÖTS PAPPRET SAMMAN OM "THE DECLARATION OF INDEPENDENCE"?
TYP....
(JAG VET ATT DU TROR ATT JAG KNARKAR,MEN TYVÄRR...
SÅ DJÄVLA ROLIGT I LIVET HAR JAG ALDRIG TILLÅTIT MIG SJÄLV ATT HA...)
(ATT LÄSA BÖCKER BLEV MIN HOBBY)
NÅN DJÄVLA BIRA SLINKER VÄL NER DÅ OCH DÅ..
MEN ALKIS?...SURE...(TOLKAT SJÄLV DU SOM VET OM DESSA TING)
"DET ÄR ROLIGARE ATT LEVA"
(OCH PARLERA MED FAKTAPÖJKEN/FLICKAN I ETERN...TYP?)
ÄR DU ÖVERINTELLIGENT ELLER..?
I THINK SO...
TY MINA SKETNA TAL/SKRIVFÖRMÅGOR RÄCKER INTE SÅ DJÄKLA LÅNGT NÄR DU ÖPPNAR MATINTAGET...
"RESPEKT"
FORTSÄTT SÅ....
JAG NJUTER SÄLLAN....MEN NÄR JAG LÄSER DIG...LÄSER JAG VÄRLDEN....DÖDEN...OCH LIVETS DILEMMOR...
OCH JAG SER....ALL VÄRLDENS KUNSKAP...I EN OCH SAMMA UPPENBARELSE..."HÅRIGA VARELSE"
(MIN MORS BROR ÄR LEKTOR I HELSINGFORS)
SJÄLV ÄR JAG JUST NYUTSPRUNGEN I ORDENS RETORIK...
OCH BEREDD ATT SVEPA GIFTBÄGAREN...?
UTAN "REMORSE"!
ALPHA NANO DEI GAGA...
COZ

http://coz-art.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fakta

31 juli 2010 10:20

Visst ska man vara sig själv när man bloggar. Kolla bara på Coz som är en stor förebild inom konsten att skita i vad andra tycker! Han är bloggens stora konstnär och poet. Tack för responsen.

 
Havanna

Havanna

31 juli 2010 11:16

Hear, hear! Synd bara att man ska behöva redogöra för något som borde vara självklart för alla.

http://tankarfraninsidan.blogspot.com

 
coz

coz

31 juli 2010 22:40

COZZEN TACKAR FÖR SYMPATIERNA.
"VÄL MÖTT I SHANGHAI"...
EN BLOGG SKALL VARA NÅGOT ANNAT...
HELT HELT HELT ANNAT....
VADDÅ JAG:WORRY=?
NÄVER.....
JAG ÄR FÖDD SÅ HÄR.
(VAD HAR DU FÖR URSÄKT?)
COZ
(MED SMÅ BOKSTÄVER)

http://coz-art.bloggplatsen.se

 
Evelina

Evelina

31 juli 2010 23:42

svar ang ''2 veckor har gått sen jag fick beskedet att du inte är vid liv längre :'(''

hennes mamma har alltid tagit hand om mig då jag v ar yngra, jag vela bara vara med hennes mamma, då hon blv påkörd så vela jag sova på sjukhuset med henne, då mamma&pappa skulle bort, vela jag att hon skulle passa mig, så hon har alltid tagit hand om mig,
och vi har bott grannar sen vi båda flyttade hit, sedan flyttade hon och hennes man längre ner på gatan, det tar max 1 minut att gå till dom från mig,det är ca 30 meter till dom från oss, om man tar genvägen, så vi har alltid varit nära, fast när hon växte upp och blev stor så tappade vi kontakten,
men jag ser på dom att det är jätte jobbigt, och deras andra barn på 4 år, hon som ALLTID längtat efter en lillasyster.. Hon var så stolt över sin lillasyster när honkom till världen, och nu, hon komer bli helt förstörd när hon blir äldre och förstår bättre vad som hänt..
det kunde drabba vem som helst, en plötslig tragisk spädbarnsdöd, det kunde varit någon annan som fick känna denna smärta, tyvärr. men det blev vi, hennes föräldrar, mormor,morfar,farmor,farfar,syskon,släkt,vänner & bekanta, det känns även i dom som inte känner oss eller vet vilka vi är.
Dom får sörja det dom har förlorat, men dom får inte glömma det dom har, en till underbar dotter!
Jag hoppas hon har de bra, att hon kan ha de bra med dom andra på det vackra stället, kallat paradiset..
Det borde, på ett sätt, vara mkt lättare att inte vara vid liv på jorden (ja, jag tror på ett liv efter döden). för då finns det inga regler att följa, man kan inte bli sviken, man kan inte känna smärta, men innan man får uppleva det, så ska man lära sig att uppskatta livet, för det finns så kmt bra med det ändå, förutom de dåliga (självklarhet).
men olyckor inträffar, trots att man inte vill det. Men vi håller tummarna och hoppas att föräldrarna kan iallafall må lite bättre om ett tag, det tar tid, det vet vi, och vi måste låta det göra det, men inte alltför länge, dom måste också uppskatta de bra i livet, trots den smärta dom bär på..
tack för din omtanke, ha det bra!

http://llllsls.bloggplatsen.se

 
Joanna

Joanna

18 december 2010 03:02

Hihi... Oki... Jag är ditt nya fan!

http://www.joannasblogg.bloggplatsen.ar

 
sixx

sixx

6 april 2011 18:44

Härligt när folk orkar skriva sådan långa och bra dissar.... gillar din blogg.

Hail Satan

http://dubordetadittliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 24 juli 2010 10:46

"Du tror du vet, du tror du kan Allt om kvinnor, allt om våra liv. Men du vet inget, du tar ett jävla kliv. Gubbe, snubbe, jävla man Bäst du börjar springa För här ser du en kvinna Som hatar dig så mycke' Vi ska slita dig i stycken!" ...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards