Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Henning vill införa dödsstraff

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer fick jag se en kommentar som någon vid namn Henning så fyndigt hade författat:


"Personligen anser jag att det är etiskt försvarbart att staten kan ta en människas liv, i åtanke att skydda folket. En person som berövat en annas liv har gjort sig själv oförtjänt av att leva. Ser dock inget fall de senaste femton-tjugo åren där en brottsling övertygat mig om att denne fortfarande är kapabel att orsaka lidande efter att ha suttit inne maximalt antal år i fängelse. Tydligare fall finns i USA bland de välkända massmördarna. Vi borde aldrig avskaffat dödstraffet, och definitivt inte skrivit in dess förbud i grundlagen, då det kan bli aktuellt i framtiden. Så ett införande idag - nej. Etiskt försvarbart - Ja"


Ja vad säger man? Även om Henning bevisligen inte är någon djupsinnig och skarp funderare, trots att han försöker ge sken av det, tycker jag att han borde skämmas lite? Jag var nästan tvungen att skriva ett svar till Henning, så jag gjorde det och jag översatte även hans kommentar där det var lite oklart. Svaret lyder:


"Har lyckats läsa igenom de flesta kommentarer i tråden och åter igen fått mina fördomar bekräftade, vilket gör dem ännu närmare att äntligen bli vedertagna fakta. Sveriges befolkning har låg IQ, ser vår kvällspress  som deras stora informationskälla och ser upp till USA. Då jag omöjligt kan citera alla idioter, citerar jag endast en av de största idioterna som på ett bra sätt sammanfattar den svenska medborgarens pinsamma inkompetens och bristande förmåga i konsten att tänka.

 

Henning? Var påvisar du det etiska i din artikel om "etisk försvarbarhet" när det gäller dödsstraff? Vet du vad "etiskt försvarbart" betyder? Har du tagit dina stora kunskaper från Wikipedia igen? Jag måste be dig sluta med det, då Wikipedia INTE är ett uppslagsverk med fakta, då det är en skitsida med information skriven av sådana som dig, dvs idiot-svenskar med en önskan att de hade en högre IQ än en medelsmart elvaåring.

 

Majoriteten av Sveriges befolkning består tyvärr av dessa människor. De absolut värsta i denna grupp är män i 50-60 års-åldern som jobbar på ett bygge eller lager. Inte sällan heter de (som alla vet) Ronny, Jonny, Conny eller är stolta innehavare av andra liknande "y-namn". De är värst för att de har åsikter som de anser är fakta och som inte kan ändras. Typexemplet Henning har fått sin sex-raders kommentar översatt av mig då den var omöjlig att förstå innan. Han har också fått några kommentarer och frågor han gärna får förklara.

 

Henning säger att det är "etiskt försvarbart att staten kan ta en människas liv, i åtanke att skydda folket"? Behöver jag förklara det konstiga med denna mening? Jag kan väl säga att återfallsrisken för mördare, att återfalla i grov kriminalitet, är minimal i Sverige efter avtjänat straff. Du påstår annat och var tar du din info ifrån? Detta står inte ens i Wikipedia så om du kan vara snäll att slänga in någon källa. Jag tar inte med någon källa då mina uppgifter är så kända att t om sådana som du borde känna till dessa. Annars får du använda dina kunskaper i att "googla".

 

Vidare säger Henning: " En person som berövat en annas (annans, reds anm) liv har gjort sig själv oförtjänt av att leva". Jasså? Du menar verkligen detta? Menar du alltså att alla som dödat någon ska dö själva? Säger du inte emot dig själv en liten gnutta här? Försök att tänka lite Henning. Tänk så att det knakar.

 

Du slänger också in "Ser dock inget fall de senaste femton-tjugo åren där en brottsling övertygat mig om att denne fortfarande är kapabel att orsaka lidande efter att ha suttit inne maximalt antal år i fängelse"? Förutom att detta bevisar att herr Henning egentligen heter Ronny, är 55 år och jobbar på PEAB försöker han framhäva sig som intellektuell och läskunnig. Denna mening var otroligt svår att översätta då jag verkligen inte fattade vad han ville säga? Jag tror han menar att mördare är elaka och blir inte snälla bara av att sitta i finkan, även om han påstår det motsatta? Om det är så du menar undrar jag hur många långtidsdömda du har följt genom åren? Hur många av dessa har du följt efter de avtjänat sina straff?  Jag gissar på att du noggrant studerat samtliga brottslingar de senaste 20 åren eftersom du verkar uttala dig om samtliga brottslingar.

 

Du droppar sedan det roligaste påståendet jag sett på hela internet!? Du påstår att du känner till exempel från ditt drömland USA där massmördare blivit fria och fortsatt massmörda efter att de suttit av ett MAX-STRAFF!!?? HAHAHA!!?? DU MÅSTE VARA FOLKPARTIST!? Kan du inte ge något exempel där du berättar om en Amerikansk massmördare som torskar, blir fälld för dessa mord och får maxstraff, kommer ut från sitt straff och sedan börjar mörda igen? Snälla bara ett av alla dina många tydliga exempel?

 

Att Henning avslutar sin historia med att skandera politiska slagord, där man verkligen förstår vad han menar för första gången är lite underligt, speciellt då han tänker och skriver lika briljant som en Folkpartist i hela sitt inlägg förutom just här? Folkpartister ropar inte "Ja" eller "Nej", de kan bara ropa "Njaä"...

 

Jag är - Mot!"


Tyvärr har Henning avböjt att medverka och har ännu inte kommenterat mitt svar, men jag hoppas han gör det. Hur kommer det sig att man ofta kan sätta likhetstecken mellan de som är Pro dödsstraff och uttrycket "redneck"? Jag kan föreställa mig en tvättäkta "redneck"  när jag läser Hennings kommentar till exempel. 

 
 
Xecute

Xecute

8 augusti 2010 11:30

Jag tycker att vi ska införa dödsstraff på alla med amerikanskt medborgarskap. Sedan när alla amerikaner är döda så samlar vi ihop ett gäng med fler än två IQ (det lär ta sin tid att hitta ett gäng, men skam den som ger sig) och tar över den yta som tidigare hette USA. Ta-daaa! Problem solved! :-))

Om... jag vid vissa tillfällen hade haft 1)större muskler 2)en kniv i handen hade jag suttit här just nu och kunnat kalla mig mördare.
I så fall hade jag inte skämts för det.
Henning och hans gelikar (dvs ganska exakt 78,3% av jordens befolkning) är patetiska idioter.

Det gäller att ha en bra balans när det gäller kriminella. Självklart ska samhället "visa" att det INTE är okej att begå brott. Särskilt inte när det innebär våld av olika slag mot andra människor. MEN straffen måste alltid kombineras med för varje individ passande terapi, samt hjälp när de släpps fria igen. Som det är nu, hamnar kriminella bara bland andra kriminella och får väl bara högre status inne på kåken. Sedan kommer de ut och har ännu lite högre status bland sina polare eftersom det är "coolt" att ha suttit inne.. (jag generaliserar, så klart gäller det inte för alla). KRIS borde ges massor av statliga pengar!

Fast nu gled jag iväg från själva ämnet dödsstraff. Sorry. Det är som jag säger till barnen; men slå inte tillbaka - då är du ju lika dum som den som slog dig!
Fast argument som min treåring fattar, är ju förstås lite för avancerade för alla Hennings/Flemings/Jonnys/Ronnys/Liams out there.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Havanna

Havanna

8 augusti 2010 19:31

Håller med Xecute om att straff måste kombineras med terapi. Däremot har vi alldeles för låga straffsatser i Sverige i förhållande till de brott som begås. Men steget från hårdare straff till dödsstraff är oöverstigligt. Ett samhälle som avrättar sina egna medborgare kan aldrig kalla sig civiliserat. Problemet är att folk reagerar känslomässigt på dessa frågor och genast börjar yrka på dödsstraff som enda utväg men man kan naturligtvis inte låta känslor styra när det gäller lagar och regler. Jag har själv upplevt det på nära håll då en av mina nära vänner blev våldtagen och mördad för 12 år sedan. Visst tyckte jag också där och då att han skulle ha avrättats med ett skott i pannan efter lång och plågsam tortyr. Men jag vill inte ha ett medeltida samhälle med offentliga avrättningar. Vad kommer härnäst? Häxbränning på bål?

http://tankarfraninsidan.blogspot.com

 
Xecute

Xecute

8 augusti 2010 20:01

Precis... Själv blir jag väldigt känslomässig ibland - speciellt när våldtäkter kommer på tal. Och då kan det hända att jag säger/skriver saker i stil med "skjut de jävlarna". Men egentligen är jag ju inte för dödsstraff, men straffen måste skärpas. SÄRSKILT när det gäller våldtäkter. Det är inget som kan hända "av misstag", när man bråkar/är packad/i självförsvar och så vidare. Och jag tycker att de ska kombinera långt straff med terapi OCH kastrering. Nu är jag borta från själva kärnämnet igen...

http://xecute.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

9 augusti 2010 13:05

Det allra "roligaste" är väl att Henning antagligen inte ens fattar vad som hände ...? Vad som drabbade honom, menar jag.

Att säga att man ska döda dem som har dödat någon är lika korkat som den där BSS-killen som sa: "jag ska flytta till ett land som inte tar emot invandrare ..." (sug på den)

Sen är det väl så att USA - detta "Land of all dreams" - som har dödsstraff OXÅ har bland den högsta statistiken på återfallförbrytare och mördare ...??

http://riesling.bloggplatsen.se

 
privat

privat

10 augusti 2010 13:23

...är inte säker på att du gillar det här men lydig som jag är så har jag gett 7 bloggar en award...och du har fått en av mig...

Trivs jättebra i huset och börjar komma på plats...har tyvärr inte köpt boken än men det måste jag ta tag i för min egen skull...två bilar har stannat här på en vecka för att dom velat fota staketet och huset och dom har ställt frågor..som jag inte har kunnat svara på! och det var ingen skön känsla vill jag lova och jag kände mig mycket dum för det är lite av min plikt anser jag att ha fakta om huset man äger och bor i...så jag återkommer snart...

http://www.frittframm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Av King Beat - 24 juli 2010 10:46

"Du tror du vet, du tror du kan Allt om kvinnor, allt om våra liv. Men du vet inget, du tar ett jävla kliv. Gubbe, snubbe, jävla man Bäst du börjar springa För här ser du en kvinna Som hatar dig så mycke' Vi ska slita dig i stycken!" ...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Skapa flashcards