Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Religion...

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet.


Jag är inte religiös på något vis. Med det menar jag inte att jag totalt saknar tro på någonting, men jag knyter mig inte till någon speciell religion. Jag tror inte på någon allsmäktig högre makt utan brister och jag tror inte att någon skapade Universum för ett par tusen år sedan, för att sedan placera sin son på en liten planet i Universum för att utföra mirakel. Jag har läst en hel del religion av olika anledningar vilket gett mig en del kunskap om våra största religioner, men jag kan för allt i världen inte hitta annat än rena sagoberättelser. Det finns dock ett undantag och det är Buddhismen som, även om det finns mycket jag anser icke trovärdigt här också, är det levnadssätt eller religion jag anser mig stå närmast.


Eftersom detta ämne är för stort att behandla genom ett blogginlägg tänker jag fokusera mig på en av våra största religioner Kristendomen. Då Islam och Judendomen är grundade på samma grunder så kommer de också beröras.  Dessa tre religioner är resultatet av en och samma religion som splittrats och idag ses som tre skilda religioner, då dessa religioners ursprungliga skrifter tolkats i olika kulturer. Jag accepterar att människor tror på olika saker och en stor del av Världens befolkning föds i områden och kulturer där människorna ser sin religion som något vetenskapligt. I dessa kulturer växer barnen upp med sin religion som grund för sin historia på samma sätt som vi i detta land får lära oss historia baserat på vetenskap. Det är ju i alla fall vad VI tror även om vi kan vara grundlurade vi med, men det är en annan fråga. Dessa människor har svårt att välja sin tro då de aldrig får möjligheten till en inblick i något annat än just den sanning de fått lära sig och hur ska man kunna tro på något man aldrig fått presenterat för sig? Vad jag inte förstår är människor i västvärlden som än idag tror att Gud skapade Universum för några tusen år sedan?


Det finns alltså människor som anses friska som verkligen tror på en osynlig varelse bland molnen, som ser alla människors minsta rörelse hela tiden, dygnet runt sedan tusentals år tillbaka. Denne allsmäktige varelse är genomgod och saknar brister. Han har gjort en lista på tio saker han tycker är fel och denna lista ska människan som han skapat följa. Den stackare som bryter mot någon av hans tio regler bli skickade till ett väldigt speciellt ställe fyllt av olidlig värme, eld, rök och ondska. Där får den stackars saten tillbringa sin tid med att lida genom tortyr, smärta, hemska skrik och gråt, I ALL EVIGHET!!! MEN........ HAN ÄLSKAR DIG!


Låter det ok? Den allsmäktige och genomgode mystiske varelsen som saknar brister straffar människor som bryter mot hans regler på ett sätt som får elektriska stolen att likna ett spa-besök!? Denne allsmäktige psykopat skapade ju även människan. Han skapade människan med den goda egenskapen att kunna välja själv. Det var ett smart drag måste jag säga för det rättfärdigar hans ambivalens, när vi frågar oss hur han som är allsmäktig kan låta majoriteten av hans skapelse Jordens befolkning lida, i något som nästan skulle kunna jämställas med hans speciella eldställe...


Det påstås även att han gjorde en oskyldig flicka gravid på något sätt och fick en son för drygt 2000 år sedan. Han fick namnet Jesus och han hade magiska krafter och kunde utföra underverk. Han gjorde att blinda började se och han sprang omkring på vattnet, utan att sjunka. Jag kan inte bestrida att Jesus existerade, men jag tvivlar starkt på de trollkonster och partytrick han sägs ha utfört.


Så hur uppstod Kristendomen då? Hur kan någon bara hitta på allt i en så stor och trovärdig bok som Bibeln om det inte är Guds ord? Jo det beror på att det innan Jesus poppade upp, redan fanns ett femtiotal liknande historier om sådana som honom. Vissa av dessa historier är skrämmande lika, näst intill exakta! Redan 3000 år f.kr fanns det en kille i Egypten vid namn Horus som var född den 25 December.... av en oskuld. Han besöktes av tre smarta farbröder, kunde trolla, hade 12 lärjungar, blev dömd till döden, korsfästes och återuppstod efter tre dagar! Samma sak gäller Attis, som föddes i Grekland 1200 f.kr Dionysus, även han från Grekland, föddes 500 år f.kr och samma sak gäller honom med skillnad att antalet dagar tills han återuppstod efter sin död är okänd. Mithra från Persien föddes 1200 f.kr och han uppfyller samtliga likheter som Jesus, Horus och Attis. Listan kan göras längre med t ex Krishna från Indien, född 900 f.kr och till och med vår fornnordiska Gud Oden har flera likheter med de andra. Till exempel kallades Oden även för Jolner och var Julens Gud (Jol betyder Jul på fornnordiska) på vikingatiden och den fornnordiska mytologin härstammar från germanska skrifter daterade ca 200 år f.kr Jesus är en av de yngsta i gänget så därför blev det han som fick äran att bli en av huvudpersonerna i en av nutidens största religioner.


Den gemensamma nämnaren med födelsedatum, besöket av de tre männen, lärjungar, korsfästning och återuppståndelse finns det förlaringar till. Dessa förklaringar är klart mer övertygande än vad som står i Bibeln och jag ska förklara detta närmare, men först måste jag förklara lite om Bibeln. Bibelns två testamenten, det gamla och det nya, är nästan lika olika som två olika religioner. I GT beskrivs en stenhård, blodtörstig och hämdlysten Gud som beordrar sitt folk att offra både sig själv och sina familjer för att bevisa sitt engagemang och tillgivenhet. GT är fyllt av folkmord och andra oetiska handlingar i Guds namn. Denna del av Bibeln utreds vidare i den äldsta av våra stora religioner Judendomen, genom deras heliga skrift Talmud. Här finns inget att läsa om Jesus förutom att han föds ca 7 år f.kr!? Däremot finns det en hel del andra och ännu mer totalt obegripliga berättelser som folk ännu idag går på. NT som dagens kristendom till största del bygger på, beskriver en mycket mildare och mer förlåtande Gud och här finns också sagan om Jesus. Även om man i NT försökt göra Gud till ett gott väsen är även NT fylld av oetiska texter. Slaveriet rättfärdigas och Jesus uppmanar slavägarna att piska sina "tjänare" om de är stygga. Kvinnliga präster är något som är helt otänkbart och homosexuella straffas med att skickas till värmen i all evighet. Just detta anser jag är det största moraliska problemet med NT och hela den kristna tron. Att oliktänkande straffas på ett sätt som är så obeskrivligt grymt, men ändå ser de kristna sin Gud och Jesus som de godaste ting utan brister?


Är Bibeln en samling skrifter där författarna beskriver sin samtid, ungefär som ett historiskt dokument? Nej det är det inte! GT:s texter är daterade från ca 500 år f.kr tills ca 100 år e.kr, men beskriver vad som hände från att de kristna anser att Universum skapades, dvs ca år 3950 f.kr, tills ca 14 e.kr Det finns alltså människor i västvärlden som på fullaste allvar tror att Universum skapades för mindre än 6000 år sedan!? NT är berättelsen om Jesus uppkomst och fall och tiden kring detta. Det som är lite konstigt med det hela är att det äldsta evangeliet i NT är daterat till ca 70 e.kr och den yngsta texten kom till runt 250 e.kr Historien om Jesus och hans underverk är alltså författad av folk som aldrig ens sett honom live!?


Bibeln kan därmed knappast ses som en trovärdigt skriftsamling. Dels då dess skrifter är skrivna långt efter den tid de beskriver, men också på grund av att dessa skrifter är utvalda och handplockade av några personer runt år 300 e.kr Exakt hur många skrifter de hade att välja mellan är såklart okänt men de 66 bästa av de gissningsvis tusentals skrifterna valdes ut och bildade Bibeln med Gamla och Nya testamentet. En annan uppgift som jag tycker är lite störande är att NT:s texter ursprungligen är författade på koiné, som är ett språk man använde i Grekland. I Betlehem där Jesus föddes talade man dock Arameiska som var ett stort internationellt språk vid den tiden. Bibeln är full av motsägelsefulla uppgifter och moraliska problem. Jag har nämnt några och kan omöjligt nämna alla men jag tänkte nämna en till som är tänkvärd. Som jag skrev tidigare beskrivs Gud som en ganska elak typ i GT, där han t ex ogenerat beordrar en stackars man att slå ihjäl sitt barn för att visa respekt inför Gud. Detta försöker man fixa till i NT genom att beskriva honom som ett mycket gott och förlåtande väsen. Hur kan detta vara förenligt med det kristna påståendet att Gud per definition är god men hans natur är oföränderlig?


Slutligen ska jag förklara vad Kristendomen och de ca 50 andra och äldre religioner egentligen bygger på. Människan har i över 10 000 år dyrkat solen och förr såg många kulturer solen som en form av gud som gav liv. Solen har lite speciella egenskaper som kan förklara datumet för Jesu födelse (samt de som företrädde honom), de tre vise männen, tolv lärjungar, korsfästningen och uppståndelsen. Vid tiden kring Jesu födelse, alltså 25 December, inträffar något som vi kallar vintersolståndet. Detta innebär att solen står som lägst på himlen kring detta datum och detta är årets mörkaste dagar. En stjärna vid namn Sirius,som är den starkast lysande stjärnan, bildar vid denna tid tillsammans med stjärnbilden Orions bälte (tre stjärnor i en sned rad) en rad med fyra stjärnor. Denna rad pekar vid vintersolståndet mot den punkt där solen går upp nästa dag. Sirius kallades förr "stjärnan i öst" och Orions bälte kallades "de tre kungarna". Solen flyttar sig mellan midsommar och vintersolståndet gradvis söderut och hamnar på så sätt lägre och lägre på himlen denna period. Runt den 22:a December slutar den plötsligt att flytta sig i sydlig riktning och står stilla i........ just det, tre dagar! Under denna tid är solen i ett läge att den ingår i stjärnbilden "crux" som är synlig i breddgrader där dessa heliga gestalter härstammar från. Därefter flyttar sig solen en grad åt norr för att sedan "återuppstå" på himlen och ge allt ljusare dagar en period.


Jesu födelse, korsfästningen och uppståndelsen efter tre dagar är alltså en misstolkning av ett helt vanligt och återkommande naturfenomen!! Det samma gäller lärjungarna som är en misstolkning av konstellationen vi känner till som Zodiac. En Zodiac delas in i tolv delar som vi i dagligt tal kallar stjärntecken. Dessa kretsar kring solen i Zodiak. Detta blev alltså tolkat att solen med sina tolv stjärntecken som kretsade kring den, blev till Jesus och hans 12 lärjungar. Ok, det här sistnämnda är inte faktamässigt vedertaget men det är en ganska trovärdig teori.... Om man jämför med Bibeln...


 
 
coz

coz

13 december 2010 08:16

I BELIEVE (IN) YOU!
DET DÄR LÅTER DJÄKLIGT TROLIGT FAKTISKT!
MÄNNISKANS FANTASI KÄNNER VI VÄL ALLA TILL?
VÅRA INBILLNINGAR KAN HITTA PÅ VAD SOM HELST...
TÄNK FAN OM ALLA RELIGIONER ÄR LUFTSLOTT I VÅRA HJÄRNOR...
DET VERKAR JU VARA DEN ENDA LOGISKA FÖRKLARINGEN...
OCH JAG HÅLLER MED DIG-BUDDHISMEN HAR ETT SKÖNT BUDSKAP...
EN ÖNSKETILLVARO FÖR DESSA MÄNNISKOVÄSEN PÅ JORDEN..
FAST INGEN VET NÅGOT OM NÅNTING EGENTLIGEN...
JAG TROR INTE ATT VI-ÄR KAPABLA ATT LÖSA DENNA GÅTA...
SÅ JAG GER FAN I ATT FÖRSÖKA!
JAG BARA E....
OCH JAG KÖPER INGA FÄRDIGA RELIGIONSPAKET SOM FOLK FÖRSÖKER PRACKA PÅ MIG!
HA EN BRA "LUCIA"!
(VAD FAN DET NU ÄR)...
COZ

http://coz-art.bloggplatsen.se

King Beat

13 december 2010 16:20

Tack Mormor. Jag vet att jag alltid har ditt stöd.

 
IL

IL

13 december 2010 12:35

Sv.
Hej! Tack för din komentar :)
Jag tycker dom muslimerna som är exteram är hjärntvättade och tyvärr finns det i andrareligioner också (inte bara islam) Men mitt inlägg handlade om den killen som sprängde sig. Han bor i sverige och har alla möjligheter för ett normalt liv. Det är helt förståligt att man blir hjärntvättad, ett dåligt ex. om du blir slagen VARJE dag av dina föräldrar och de talar om att du är värdelös så kommer du tillslut tro det, eller har jag fel? Från det ena till det andra. Religion skall vara något fint men vi människor förstör det genom att tolka religionen som vi vill. Jag har läst en del av koranen. I ett stycke står det att kvinnan är det heligaste som finns. I Iran är det jätte viktigt att en kvinnans slöja ligger rätt och om den inte gör det så kan dom få styrk i en veckas tid. Är det så det heligaste som finns ska behandlas?! Jag tycket det är jätte konstigt och åter igen kommer vi till människans tolkning (hjärntvätteri). Dom kör sin tolkning som det passar dom och blandar in religion som inte ens har med det att göra.
Krig är alltid skit och det kommer ingen nytta utav det MEN det är inte vi vanliga människor som styr över det. Det gör politiker och det spelar ingen roll vad vi gör för vi kan inte förändra något, tyvärr. Om man har något agg mot någon ta det med den det gäller och inte oskyldiga! Men eftersom de inte kommer åt dom så ger vi oss på oskyldiga?! Jätte smart! Vilket gör att de inte är ett dugg bättre en politikerna! Lika folk leka bäst eller brukar man inte säga så?
När jag endå håller på, hur mycket narr har man inte gjort av Jesus, MASSOR! Spränger vi folk och oss själva för det. Bränner vi andras flaggor?! SVAR NEJ! Denna extrema grupp av människor beter sig inte så oskyligt heller vilket gör att det är svårt att tycka synd om dom eller deras handlingar. De enda det är synd om är barnen för dom har inte valt det här. Men att vuxna beter sig så här är jätte svårt för mig att förstå och acceptera. Den här diskussion kan bli lång och jag orkar inte för det leder endå inte till något vettigt. Jag är inte ute efter att tjafsa bara förklara mig vad jag menar. Ha en trevlig dag! :)

http://il.bloggplatsen.se

King Beat

13 december 2010 23:38

Hej

För det första. Kände du killen som sprängde sig själv eftersom du vet att han hade möjligheter till ett liv som du anser normalt? Jag håller med om att möjligheterna fanns, men då du knappast vet så mycket om honom vet du inte om han själv kände till detta. Kolla på ditt exempel som du själv anser är dåligt. Människor som fostras i en anda utan att ges möjlighet att se andra alternativ, tror på det deras lärare bankar in i skallen på dem. Allt annat blir icke-sanningar för dem till slut. Jag tycker du gav ett utmärkt exempel, även om du talar emot dig själv.

För det andra. Krig är alltid skit. Instämmer helt och hållet med dig i den frågan. Men hur många krig tror du har rasat genom tiderna där inte religionen är inblandad på något vis? Du påstår att politikerna som styr inte är några vanliga människor, så det spelar ingen roll vad vi som är vanliga människor gör, för vi kan inte förändra något? Tror du att politikerna var politiker redan från födseln? Självklart kan alla vanliga människor göra något för att aktivt förändra samhället och påverka vad som händer. Vanliga människor kan bli politiker och riskerar inte att bli über-människor även om de blir politiker. Det stora problemet är att de allra flesta i vårt trygga land tänker exakt som du och orkar inte göra något. Jag är övertygad om att du skulle orka och göra allt i din makt för att förändra, om du hade haft oturen att födas och växa upp som palestinier i Israel, för att ge ett litet exempel.

För det tredje. Om jag tolkar dig rätt så anser du att vi i Västvärlden tål att vår religions stora profet hånas? Vi blir inte arga för det och spränger inte oss själva. Vi bränner heller inga andras flaggor?? Bränna flaggor!? Är det en så hemsk sak att bränna en flaggjävel att du lägger in det bland krigsföring och att spränga folk till döds!? Nej, vi (med "vi" menar jag oss i Väst som har USA som förebild) bränner tyvärr inte flaggor när vi är missnöjda för att någon nation inte ger oss det vi vill ha. Vi spränger kanske inte oss själva så ofta heller, men vi flyger gärna in i landet och bombar sönder det och dess folk till molekyler! Det vore bra mycket bättre om vi nöjde oss med att fjutta eld på nationens flagga!

Ha en trevlig dag.

 
Charlies syster Lola

Charlies syster Lola

13 december 2010 18:58

Jag bugar återigen i respekt inför Faktamannens kunskaper! Det här är så grymt intressant och det mesta visste jag iofs redan, men inte det sista om vintersolståndet mm. Rimmar inte ett dugg fel med hur jag tror heller, även om jag kallar det kristendom. Jag håller med precis allt du skriver om Bibeln t ex. Fortsätt!!
Mvh Faktamannens groupie

http://firestarter.bloggplatsen.se

King Beat

13 december 2010 22:29

Skönt att höra! Var lite orolig att du skulle sluta som min groupie efter detta inlägg. Men jag blir väldigt nyfiken på din något udda form av kristen tro? Troligen är det en mycket anpassad form då du håller med mig, så det vill jag veta mer om.

 
Ida

Ida

13 december 2010 21:39

Hej. Söt blogg

http://www.idaahforever.bloggplatsen.se

King Beat

13 december 2010 22:45

Hej Ida! Vad kul att just DU skrev! Jag märker att du gått igenom min blogg väldigt noggrant för visst är den SÖT! SÖT är nog vad de allra flesta skulle kalla min blogg! Hela syftet med bloggen är att den ska vara SÖT och inget annat...

 
Joanna

Joanna

13 december 2010 21:40

Tack för din kommentar!

Du briljerar mina sinnen med dina kunskaper, funderingar och livsåskådningar!

Få förunnat att facinera så... Du kanske har dig en ny groupie...

http://www.joannasblogg.bloggplatsen.se

King Beat

13 december 2010 22:45

Tack. Tyvärr så har jag redan 12 groupies men du verkar faktiskt helt ok så jag kommer eventuellt kicka någon för att ge dig plats.

 
Carro

Carro

14 december 2010 08:43

oh my god. allt är så jäva sant och ägt! loves it!

http://silverbern.bloggagratis.se

King Beat

14 december 2010 18:36

Tack. Skriver in dig på väntelistan över reservgroupies. Kan ju bara ha tolv åt gången men jag gillar omväxling...

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

14 december 2010 21:01

Håller med dig om att listan på 10 saker vi "inte får göra" är helt galen.
Jag menar: vill vi stjäla och mörda tex är det väl vår sak och inget någon annan skall lägga sig i.
Vadå hedra min mamma och pappa, jag har väl inte bett att få bli född...
osv

Och hur bevisar DU hur gammal jorden verkligen är? Kol 14??
I min lilla hjärna är det lika mycket saga att av ingenting skapades via en Big Bang ett jordklot. På detta jordklot blev vattendjur genom årtusenden/årmiljoner till oss människor.
Lika mycket saga det. Så jag ser inte det ena som troligare än det andra.
För övrigt vad gäller hur och när jorden och dess invånare kom till, ser jag inga problem med att se skapelseberättelsen och tex Darwin som beskrivande samma förlopp. Darwin som väl för övrigt VAR troende ända till hans dotters död möjligen fick honom att ändra sig.
Finns kristna som anser att darwin var en klok man som hade rätt i mycket. Djupt troende som inte ser svårigheter i att förena dessa båda teorier

Vad gäller att bibeln kom till flera hundra år efter det skall ha inträffat ser jag inga bekymmer med den saken. Hörde idag berättelse från Snapphanetiden som kom i tryck långt efter DET inträffade. Eller som författaren sa:
"Vi vet ju inte om det är sant eftersom det är gamla berättelser"

Det beror ju på hur traditionen var vid den tidpunkt NT handlar om. Var det vanligt att år efter år föra händelser muntligt vidare är det knappast en omöjlighet. Att vi inte gör så idag är inget bevis för hur det var för 2000 år sedan

ALLT historiskt som hittas vad gäller skelett mm är ju vad forskare TROR. Ingen kan rimligen veta hur det verkligen var för Bockstensmannen mfl.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

King Beat

15 december 2010 01:12

Du har nog missat att jag är av åsikten att vi som är uppväxta med bland annat en modifierad evolutionsteori som förklaring till vår existens, mycket väl kan vara lika lurade som de människor fostrade med någon religion som förklaring och den enda sanningen? Vad kan vi med säkerhet VETA egentligen? Vi kan väl inte vara helt säkra på något över huvud taget, om vi inte sett det själva med egna ögon och kan vi ens vara säkra då?

JAG har väl aldrig nämnt något om Big Bang eller kol-14, även om jag tror att kol-14 är något verkligt? Varför ställer du frågan hur JAG kan bevisa hur gammal Jorden är? Jag har inget intresse av att bevisa att jag tror att Jorden är äldre än 6000 år, då syftet med inlägget är något helt annat. Även om jag skulle vilja det skulle det vara omöjligt med kol-14 metoden då den inte är tillförlitlig på material äldre än ca 60 000 år och jag tror att Jorden är en aning äldre än så.

Att du tror det vi får lära oss som fakta är lika mycket saga som Bibeln, är inget som stör mig. Som jag nämnt är jag medveten om att vi kan vara lika lurade som vilken laestadian som helst. Därför är det helt onödigt att sitta och berätta vad jag tror på, då jag inte ens med säkerhet vet detta själv. Däremot kan jag berätta vad jag med väldigt stor säkerhet INTE tror är sant. Jag skriver att jag TROR, då jag varken har tillgångar, tid eller lust att börja forska för att försöka bevisa det för dig.

Du ser inget problem med att Bibeln, en skrift som idag dyrkas av några miljarder människor på Jorden, kom till några hundra år efter det den beskriver inträffade? Har du testat "visk-leken" någon gång? Om inte så gör det. Där kommer du få en uppfattning om hur muntliga berättelser förändras när den gått några steg. Hur stor möjlighet tror du det är att det som står skrivet i Bibeln, överensstämmer med ursprungsberättelsen, efter att ha vandrat muntligt i generationer? Jag ser detta som ett ganska stort problem då massor av människor har plågats och dödats i kristendomens namn genom tiderna och gör det än idag.

Angående Darwin så har du fel. Han var troende tills han var runt 22 år och kallade sig agnostiker långt innan hans dotter dog. Hans tro berodde just på en av de saker jag försöker förmedla, dvs att han fostrades i en ortodox kristen anda och blev t om tvingad av sin far, att mot sin vilja studera till präst när han var ung.

Jag vill avsluta med att fråga dig Gammelsmurfen vart du vill komma egentligen? Du har skrivit till mig några gånger nu och du får skriva hur mycket du vill, men jag har aldrig fått någon uppfattning om vad du vill förmedla? Det verkar mest som att du skriver för att du vill försöka få igång en diskussion vilket jag i vanliga fall uppskattar, men dina argument verkar aldrig genomtänkta? Att börja argumentera mot mig, med ogenomtänkta argument och faktafel för att du inte har något annat för dig, tycker jag är lite synd...



 
Matteh

Matteh

18 december 2010 14:36

Tjena igen!

Blev helt tokig efter terror attacken, och såg framför mig hur Sverige nu kommer manipuleras in i USAs jävla kupp att erövra världen med lögner och hot.

Nu går jag lite offtopic då inlägget handlade om religion, och jag håller med helt och hållet vad som står i det. Men jag pallade inte skriva en fråga i din "frågelåda" då jag inte har någon fråga direkt.

Inte nog med att bilden utav ett helt folkslag har blivit totalt förstört utav USA, nu lyckades en man döda sig själv och genom det få svenskarna att bli ännu mer rasistiska. Bra gjort. Tror helt ärligt att det var en insiderjobb även det som "9/11" var, och ser inte hur regeringen inte gynnas utav attacken.

Tyckte IL's påstående om att det inte är vi "vanliga" människor som förstör, utan politikerna. Hur fan tror du att dom får makt? Vi är ju idioterna som måste gå med på krig, och inte säger emot pga rädsla.

"Det spelar väl ingen roll om bara jag skiter i att källsortera" är en vanlig syn på det hela, men tråkigt nog gäller även det för dom lite viktigare sakerna här i världen.

Vi kräver mer och mer säkerhet här i den Svenska "plastbubblan" och nöjer oss inte med att det knappt mördas en person om dagen. Sakta men säkert går vi med på lagar som ger oss mindre och mindre frihet, och tillslut kommer RFID chippet att implanteras. Pengar, identitet, GPS. Säkert och bra va? Låter skitbra tills man säger nej till något, POFF! Så har man helt plötsligt inga pengar.

Ska fan flytta ut i skogen, för det finns väl inget land som är värt att bo kvar i snart.

Du är f.ö grym. Börja blogga regelbundet igen.

Peace out // Muskelpuckot

http://wildnights.bloggplatsen.se

King Beat

20 december 2010 21:34

Tack Muskelberg. Det är inte omöjligt att den där lilla smällar-snubben i Sthlm agerade på order från någon frustrerad riksdagsmedlem. Det kommer vi dock aldrig få veta men teorierna har ju redan börjat snurra. Vem drar igång alla teorier kan man fråga sig då? Visst finns det några personer med ganska låg trovärdighet som droppar sina egna teorier vid sådana här händelser, men deras teorier brukar ganska ofta gå att urskilja. Jag anser att det finns en ganska klar bild av vad som egentligen hände vid t ex 9/11, men för att komma ifrån tron att en svårt njursjuk man med dialysbehov skulle ligga bakom detta, krävs det lite eget engagemang. Just detta är vad majoriteten av Sveriges befolkning saknar. Då det är allmänt känt att människor som levt hela sitt liv i ett bekvämt land, ofta saknar kritiskt tänkande och engagemang, krävs det ganska mycket för att de ens ska lyfta på ögonbrynen.

Västvärldens ledare vill att befolkningen ska vara rädda då rädda människor konsumerar. Händelser som inträffar i samma land upprör landets befolkning till absurdum. Ta smällar-killen t ex. Han lyckades bara ta kål på sig själv men ändå är denna händelse det enda samtalsämnet bland många just nu? Händer något i något annat land i Västvärlden blir den hemsk då västerlänningar identifierar sig med varandra. Här krävs dock lite mer än en ensam snubbe som misslyckas med ett påstått massmordsförsök och enbart lyckas trilla av pinn själv. Händer något i Mellanöstern får vi inte ens veta om det om vi inte fiskar fram info själva.

 
coz

coz

19 december 2010 04:18

GANSKA BRA PARLERAT "MATTEH"
MEN ÅTERSTÅR BARA EN SAK:
ATT INFILTRERA DIG IN I VERKLIGHETEN..
(VILKET KAN VARA SNABBARE GJORT ÄN TÄNKT)
RELIGION-KAN MAN JU SNACKA OM OM MAN INGET ANNAT HAR ATT KOMMA MED...
(EN OUTSLÄCKBAR KÄLLA TILL ORO)
(SOM POLITIK UNGEFÄR)
MEN LIVET "MY MAN" "MANNEN" (OM DU ÄR AV KÖNET I FRÅGA?)
(JAG MISSTÄNKER NÅT "FUFFENS" HÄR..)
"DÖDA HUNDAR ÄR SVÅRA ATT LÄRA SITTA...!"
BLI INTE RÖD I FEJSET NU...
(SOM DU MÄRKER ÄR JAG...DJÄVLIGT ALLERT INATT...)
FAN VAR DET VI RETORERADE ON NYSS?
(ELLER KÖR JAG ÅTERIGEN MED MIN EGEN RETORIK (DEN SOM FUNKAR BÄST)?
JA DET SKYMMER INNAN DET LJUSNAR...
(BORTSE FRÅN DETTA INLÄGG)
DET VAR INGET....
ANNARS DÅ?
HEJ FRÅN COZ...

http://coz-art.bloggplatsen.se

 
COZ

COZ

24 december 2010 07:28

GOD JUL OCH GOTT NYTT!
Mormor.

http://coz-art.bloggplatsen.se

 
PEGU

PEGU

13 februari 2011 14:11

Den delen av inlägget jag orkade läsa var mycket bra :)

http://allahjartans.blogg.se

King Beat

17 februari 2011 18:40

Tack, men det är synd att du inte lyckades läsa igenom hela inlägget som du tyckte var så bra? Hoppas du är piggare vid nästa försök och ett tips är att gå in vid en vettig tid i stället för kl 14 på morgonen. Går du in vid den tiden så är det ju förståeligt att du inte orkar läsa igenom ett helt inlägg som du tycker är "mycket bra"...

 
COZ

COZ

24 juni 2011 08:05

ha ha haa!
GLAD MIDSOMMAR MASTER KEIN MALPHAS.
NON SERVIAM.
COZ

http://coz-art.bloggplatsen.se

King Beat

11 juli 2011 17:58

Tack det samma mormor.
Cogi qui potest nescit mori.

 
kurd

kurd

27 juni 2011 00:11

Hej söt blogg ! :D ska vi följa varandra på bloglovin?<3

http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se

King Beat

11 juli 2011 18:23

Hej! Ännu en som läst igenom mina söta inlägg ordentligt. Hur många är ni egentligen? "Följa varandra på bloglovin"? Har aldrig hört talas om det, men det låter som en dejtsida för bloggare? Nej, vi ska inte följa efter varandra på bloglovin...

 
Densomforsvann

Densomforsvann

11 maj 2012 23:39

Hej!

Hittade hit av en tillfällighet och fastnade en bra stund. Trevlig blogg du har. Jag läste en kommentar du hade skrivit i någons blogg, handlade om vilka som är lämpliga/olämpliga till att bli föräldrar. Tyckte du hade rätt i det du skrev, särskilt det gällande missbrukare. Tror jag sparar din sida, kul läsning.

Mvh Densomforsvann

http://densomforsvann.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Av King Beat - 24 juli 2010 10:46

"Du tror du vet, du tror du kan Allt om kvinnor, allt om våra liv. Men du vet inget, du tar ett jävla kliv. Gubbe, snubbe, jävla man Bäst du börjar springa För här ser du en kvinna Som hatar dig så mycke' Vi ska slita dig i stycken!" ...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards