Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Bättre vetande....

Av King Beat - 30 mars 2010 17:14

Vill börja med att tacka för alla trevliga kommentarer. Har nu vart bloggare i ca 18 timmar, och känner att jag kommer trivas bra i rollen som mästerbloggare. Ville börja försiktigt igår för att känna av stämningen, och inser att jag inte behöver hålla igen då jag enbart fått positiv respons på mitt inlägg.... En viss "T" gav mig titeln "besserwisser", vilket jag tackar för, men jag måste klargöra några saker för att inte förvirra mina fans.


Jag är en "besserwisser". Jag vet bättre än de flesta andra inom ett flertal områden. Dessvärre är "besserwisser" ett skällsord i Sverige och jag antar att "T" hade för avsikt att berätta att han/hon inte gillade det jag skrev? Då "T" inte vågade skriva mer än några få ord i sin kommentar är det så jag tolkar det hela? Jag är tyvärr inte bättre vetande inom alla ämnen. Jag kan t om erkänna att jag är fantastiskt okunnig inom ett flertal områden! Jag kan INGET om bilar, datorer, tv-spel, dokusåpor, bollsporter för att nämna några exempel. Det händer (dock sällan) att jag stavar fel, och jag är svensk mästare i särskrivning! Men när det kommer till VIKTIGA ämnen är jag garanterat en bättre vetande människa (elit, över genomsnitt), inom de allra viktigaste av de viktiga ämnena!


Jag har lovat att skriva ett inlägg innehållande ngn nyhet varje dag. Detta måste jag självklart försöka hålla! Dagens nyhet måste förstås handla om något inom området intelligens! Jag är av åsikten att en människa kan vara intelligent på många olika sätt. Ett IQ test fr Mensa ger förstås en viss vägledning. Men att lyckas få en fin siffra på ett IQ-test ger knappast ngn rätten att kalla sig smart (eller besserwisser)! Nu låter det kanske som att JAG skulle ha gjort dåligt ifrån mig på ett IQ-test, vilket självklart inte är fallet! Men jag kan ärligt säga att jag uppfattas som smart utan att behöva nämna min IQ!


Det fakta jag kommer droppa nu är en nyhet fr 2001. Det är väl kanske ingen uppenbar nyhet att fd. presidenten i USA, George W Bush, inte visade sig vara en hejare på att tänka, även i amerikanska mått mätt? Men att han hade en IQ på 91, vilket är långt under genomsnittet i USA där snittet sägs vara 103, är ju lite kul...!? Sveriges genomsnitt är 106,32 vilket är strax under Polens 106,8. Att snittet är så pass högt i USA (trodde faktiskt 91 var högt där?) beror antagligen på att majoriteten av landets befolkning inte har hört talas om IQ och därmed inte gjort ngt test. Skulle dessa få ett test framför näsan kan jag sätta mina piffiga små skinkhalvor på att snittet sänks med minst 30 enheter! Om det var så illa att majoriteten av de röstberättigade i USA (de få som lyfte på sitt fett och lyckades gå och rösta), faktiskt röstade på Bush (konspirationsteorier finns det många), borde vara ett godkänt bevis att IQ-snittet i USA MÅSTE vara lägre än 103!?


Hur känns det? Känns det tryggt att "världspolischefen" var ungefär lika smart som en förståndshandikappad insekt!? En man som enbart genom sin uppenbarelse sände ut otäcka vibbar och samtidigt hade en bevisat låg begåvningsnivå, blev vald att styra världen? Två ggr!? Jag ska kämpa för global rösträtt när det gäller presidentvalet i USA, då detta inte får hända igen! Nästa gång går världen under och USA:s befolkning kan tydligen inte hantera sin viktiga uppgift!



 
 
Johan

Johan

31 mars 2010 09:54

Hehe! gillar det du skriver, sarkasm blandat med ironi med en gnutta självförakt samtidigt som du är onyktert nöjd med dig själv. haha! nice!!!

http://www.applet.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

31 mars 2010 10:13

Raka människor får räkna med en och annan snyting, haha! Det som är så skönt med att blogga, är just det faktum, att man kan göra det tämligen anonymt. Själv bräker jag ganska ohämmat. Men besservisser, som du kallar dig, vill jag inte bli, även att man skulle kunna framstå som en. Välkommen in i bloggvärlden, och lycka till med bloggen!!!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Max Vestelind

31 mars 2010 12:54

Dags att börja bry sig om banker istället för småsaker imo

 
Mia

Mia

31 mars 2010 15:14

haha du vet väl att det är förbjudet att vara kaxig i landet lagom?
Har en 12 årig son som är särbegåvad som lärarna ville sätta på särskola eftersom han var besvärlig och ifrågasatte allt.
Vi bytte skola, men inte till en sär utan en där dom kan med att förvalta kunskap och han mår bättre än någonsin.
Fortsätt glädja oss!

http://viggosmamma.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

31 mars 2010 15:49

Såg att någon påstått i tidigare inlägg att du var självgod eller något sådant. Jag undrar bara, när blev det så förbjudet att tycka om sig själv? Samtidigt som all media och alla livscoacher tjatar hela tiden om att man ska lära sig älska sig själv?

http://lindalindgren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards