Alla inlägg den 30 mars 2010

Av King Beat - 30 mars 2010 17:14

Vill börja med att tacka för alla trevliga kommentarer. Har nu vart bloggare i ca 18 timmar, och känner att jag kommer trivas bra i rollen som mästerbloggare. Ville börja försiktigt igår för att känna av stämningen, och inser att jag inte behöver hålla igen då jag enbart fått positiv respons på mitt inlägg.... En viss "T" gav mig titeln "besserwisser", vilket jag tackar för, men jag måste klargöra några saker för att inte förvirra mina fans.


Jag är en "besserwisser". Jag vet bättre än de flesta andra inom ett flertal områden. Dessvärre är "besserwisser" ett skällsord i Sverige och jag antar att "T" hade för avsikt att berätta att han/hon inte gillade det jag skrev? Då "T" inte vågade skriva mer än några få ord i sin kommentar är det så jag tolkar det hela? Jag är tyvärr inte bättre vetande inom alla ämnen. Jag kan t om erkänna att jag är fantastiskt okunnig inom ett flertal områden! Jag kan INGET om bilar, datorer, tv-spel, dokusåpor, bollsporter för att nämna några exempel. Det händer (dock sällan) att jag stavar fel, och jag är svensk mästare i särskrivning! Men när det kommer till VIKTIGA ämnen är jag garanterat en bättre vetande människa (elit, över genomsnitt), inom de allra viktigaste av de viktiga ämnena!


Jag har lovat att skriva ett inlägg innehållande ngn nyhet varje dag. Detta måste jag självklart försöka hålla! Dagens nyhet måste förstås handla om något inom området intelligens! Jag är av åsikten att en människa kan vara intelligent på många olika sätt. Ett IQ test fr Mensa ger förstås en viss vägledning. Men att lyckas få en fin siffra på ett IQ-test ger knappast ngn rätten att kalla sig smart (eller besserwisser)! Nu låter det kanske som att JAG skulle ha gjort dåligt ifrån mig på ett IQ-test, vilket självklart inte är fallet! Men jag kan ärligt säga att jag uppfattas som smart utan att behöva nämna min IQ!


Det fakta jag kommer droppa nu är en nyhet fr 2001. Det är väl kanske ingen uppenbar nyhet att fd. presidenten i USA, George W Bush, inte visade sig vara en hejare på att tänka, även i amerikanska mått mätt? Men att han hade en IQ på 91, vilket är långt under genomsnittet i USA där snittet sägs vara 103, är ju lite kul...!? Sveriges genomsnitt är 106,32 vilket är strax under Polens 106,8. Att snittet är så pass högt i USA (trodde faktiskt 91 var högt där?) beror antagligen på att majoriteten av landets befolkning inte har hört talas om IQ och därmed inte gjort ngt test. Skulle dessa få ett test framför näsan kan jag sätta mina piffiga små skinkhalvor på att snittet sänks med minst 30 enheter! Om det var så illa att majoriteten av de röstberättigade i USA (de få som lyfte på sitt fett och lyckades gå och rösta), faktiskt röstade på Bush (konspirationsteorier finns det många), borde vara ett godkänt bevis att IQ-snittet i USA MÅSTE vara lägre än 103!?


Hur känns det? Känns det tryggt att "världspolischefen" var ungefär lika smart som en förståndshandikappad insekt!? En man som enbart genom sin uppenbarelse sände ut otäcka vibbar och samtidigt hade en bevisat låg begåvningsnivå, blev vald att styra världen? Två ggr!? Jag ska kämpa för global rösträtt när det gäller presidentvalet i USA, då detta inte får hända igen! Nästa gång går världen under och USA:s befolkning kan tydligen inte hantera sin viktiga uppgift!



Av King Beat - 30 mars 2010 00:40

Jag har under en längre tid mer eller mindre beordrats att börja blogga av en skara vänner och bekanta. Därför gör jag nu ett försök och hoppas jag kan hålla mitt löfte om att presentera ngn ny nyhet, gammal nyhet eller något idiotiskt faktum, som tills nu är okänd för de flesta (eller många iaf). Jag är en människa med starka åsikter och hett temperament. Jag har dock turen att vara begåvad med förmågan att argumentera utan att gå till direkta personangrepp mot min kombatant, hur hetsig jag än blir. Däremot är jag en mästare på att angripa offentliga personer jag ogillar, på alla sätt, inte minst personligt! Som tur är finns det inte fler än ett tiotal idioter i världen (ingen av dem är dokussåpakändis), jag orkar lägga sådan krävande energi på.


Nu till saken. Var inne på någons blogg och läste dennes pres., i vilken hon beskrev sig som en "fördomsfri" person!? Jasså!? Jag skrev en kommentar till henne där jag undrade om hon kunde förklara kriterierna för att uppfylla en sådan fin egenskap? Fördomsfri? Inga förutfattade meningar alls? Inte om något? Som svar fick jag ett väldigt upprört meddelande, där den fördomsfrie förklarade hur "dum i huvet" jag var för att sedan blocka mig, utan att ens nämna ett enda kriterium!?  Jag som inte ens skrev vad jag eg. tänkte (fördomsfri=medvetslös) och var riktigt rar i mitt meddelande? Jag ville uppriktigt och ärligt veta hur hon tänkte (eller inte tänkte) ang. sitt påstående!


Till er som inte redan vet det vill jag säga att det finns inga fördomsfria människor med ett IQ högre än kromosomantal! Tyvärr fick jag aldrig chansen att berätta det för den fördomsfria jäntan, så hon får leva vidare i sin fantasivärld om hon inte har turen att halka in här.....

Tidigare månad - Senare månad

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards