Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Muskelbloggare....

Av King Beat - 5 maj 2010 18:01

Är tillbaka efter en välbehövlig semester och har inte skrivit på drygt en vecka. Är tydligen saknad av många men ingen behöver oroa sig, då jag inte kommer sluta med mina intressanta och välskrivna inlägg och jag har massor av fakta, påhopp och annat skoj på lager! Idag börjar jag med en lam liten mjukstart som uppvärmning inför vad som komma skall. Jag letar som ni vet efter intressanta bloggar utan större framgång. Jag har hittat en liten skara bloggare som inte skriver om mode och smink eller hur deras otroligt tråkiga dag varit. Vill jag hitta bloggar som är så ointressanta att de borde förbjudas behöver jag inte ens leta!?


Jag har upptäckt en ny jenre av bloggar. Det är muskerbyggare som skriver om sina träningspass, flexar sina muskler och utdelar grötrecept!? Det kanske är väldigt intressant för de som gillar tjejer med skägg och en penisliknande utväxt till könsorgan, eller killar som saknar både könsorgan och hjärna? Men FY FAAAAN VAD ÄCKLIGA DE ÄR!! Det hade vart acceptabelt om de enbart skrivit något om dagens träningspass och utdelat något träningstips, men de är ju för fan inte kloka? De skriver i detalj hur många gånger de lyft en hantel av en specifik vikt, hur få sekunder de vilade mellan pumpomgångarna med hanteljäveln, hur många dagar de har kvar tills de MÅSTE banta ner sin redan obefintliga fettmängd i sina äckliga kroppar inför Swedish Summer 2010!? De skriver hur många gram de gått ner under en dag, hur många kilo de MÅSTE gå ner till sommaren, vad de inte FÅR äta och ofta anar jag en "ton" (eller manlig stämma?) av självömkan. Stackare som väljer att plåga sig på detta sätt. De skriver exakta tidpunkter när de intog sin äckliga tonfisk, hur många gram måltiden vägde, hur mycket näringsämnen måltiden innehöll samt hur de ska göra för att uppnå sitt mål att få ner fettmängden till nivåer som skadar hjärnan. Troligtvis har de gjort dessa hjärndöda sommarsatsningar ett antal gånger förr!?


Nu räcker det ju tuvärr inte med att skriva om skiten! Dessa människor är kungar och drottningar bland exhibitionister och måste självklart lägga ut smaklösa bilder. De har bilder på sina kroppar som ingen annan än de själva kan se som vackra? De har även äckliga bilder på sin frukostgröt och på burkarna med olika kosttillskott!? Vad fan! Jag har kollat runt lite på andra ointressanta sportbloggar i rent studiesyfte och det finns INGA som ens kommer i närheten av muskeläcklen när det gäller totalt onödigt detaljerad skitinfo, äckliga grötbilder och självfixering!?


VARFÖR!? Finns det någon av de tre läsare, förutom de själva, som följer dessa bloggar som läser detta nu? Kan inte du vara snäll att berätta vad som är intressant med att se smaklösa bilder på "he-shes" och penislösa män i speedos i så fall? Är det frestande eller spännande att se en frukost bestående av en grå massa i en skål och några piller, som självklart bara är näringstillskott? Vill ni som verkligen är intresserade av styrketräning veta hur många procent fett en okänd muskelidiot vill ha på kroppen sommaren 2010?? Jag förstår om ni kanske vill få råd om träning och kost, men är inte detta att gå ett litet steg för långt? Då det inte skrivs något om anabola steroider på dessa bloggar, måste ni ju kunna få info på något sätt där inte känsliga läsare riskerar att se er!?


Vilka är dessa bloggare då? Då jag inte orkade läsa mer än några rader av alla inlägg med; "Idag gjorde jag 7 reps på 90 kg i bänkpress. Fy fan vad ont jag har!" och liknande saker om och om igen, kan jag bara utgå från mina fördomar. Det är ju något jag vet att ni gillar och jag får skena iväg med min otroliga fantasi! Då jag enbart läst lite i två tjejers (eller vad de är) bloggar kan jag bara utgå från vad jag får fram av dem. Den enda slutsats jag kan dra av dessa två är att de tidigare var väldigt osäkra tjejer av någon anledning. Men efter att ha lyft skrot och intagit steroider, blev de snarare män än kvinnor och av någon outgrundlig anledning tror de sig ha fått bra självförtroende? En av dem har troligen, sorgligt nog, sett riktigt bra ut en gång i tiden men förstört sig kraftigt. Jag tror det beror på hjärnskador orsakade av substanser och bantning som gjort att de inte uppfattar hur de egentligen ser ut. De manliga muskelknuttarna är uteslutande väktare, poliser och till viss del kriminella element, med väldigt liten penis redan innan anabolakurerna. Självklart har de en gång i tiden blivit utsatta för mobbing eller andra trakasserier, vilket gett dem ett självförtroende lika högt som deras IQ. I jakten på bekräftelse har de börjat pumpa skrot och fått så stora muskler att de måste klä ut sig i färgglada och luftiga åttiotalskläder och ibland, med en "deffvikt" på 110 kg, trippa runt i lila stringspeedos!? Åttiotalsfrisyrerna är dock en gåta och fyller ingen som helst funktion, förutom att de är väldigt underhållande att se på?


Det verkar vara relativt många före detta tjejer som bloggar faktiskt? Detta är något väldigt nytt och främmande för mig, men trots detta (vill ju alltid lära mig något nytt) fann jag INGET intressant att läsa. Det enda intressanta var att se de äckliga tjejernas bilder när de stolt poserade och flexade sina stjärtar så ribbor syntes! Det var inte intressant att se själva stjärten, utan mer deras kroppspositioner, som mest liknar en äldre förståndshandikappad farbrors hållning, än en kvinnlig elitidrottsutövares "tävlingspose"? De har väldigt roliga kläder, både privat och på tävlingar och den som aldrig förstått vad "cameltoe" innebär måste gå in och läsa en anabolatjejs blogg, för här snackar vi CAMELTOE!!! Det var även intressant att studera deras falskt stolta miner och hur de utstrålar osäker självbeundran, med sina ansiktsutryck som även visar tydliga tendenser till skäggstubb och andra manliga drag!


Finns det människor som tycker att en tjej med skägg, manliga ansiktsdrag, stor käke, blonderad åttiotals frilla, rosa bikinitrosa som buktar mer än om en normal man bar den (det buktar dock INGET på överdelen?) och med muskler så synliga att de ser ut som bilderna på människokroppen i en anatomibok, är sexiga tjejer? De som måste vara de mest utseendefixerade av alla utseendefixerade, har fått överslag pg a hjärnskador de fått genom überbantning och steroider, att ju mer vanställda och groteska de blir desto vackrare!? Det blir knappast mer upphetsande att tänka sig dessa före detta tjejer viska något sexigt i örat på dig med sin ljuva mansröst, samtidigt som de försöker pussa dig och rispar dig på kinden med sitt morgonskäggstubb!



 
 
scarlett

scarlett

6 maj 2010 07:10

äntligen är du tillbaks, har väntat på ett av dina inlägg länge... som tjej skulle jag aldrig vilja se ut så där som du beskriver de där tjejerna gör... och när det gäller killar så tycker jag att det är det mest osexiga man kan åskåda... bättre en liten ölmage än oljerad kropp, speedose och hjärnan och k...ken stora som en jordnöt

http://www.ingenagermorgondagen.bloggplatsen.se

 
Syster Smisk

Syster Smisk

6 maj 2010 10:48

Törs vi gissa att en större andel av dessa miffon du beskriver även lider av en personlighetsstörning eller två? Har haft den stora äran att jobba ihop med såna här människor som äter gröt och tonfisk elva gånger om dagen. Ganska tröttsamt.

http://www.redbanner.wordpress.com

 
Alexandra

Alexandra

6 maj 2010 12:19

Visst handlar det om dålig självkänsla och ett extremt stort behov av att hävda sig själv. Jag vet vilken bloggtyp du syftar på. Råkade själv ramla in på en för några dagar sen. Riktigt underhållande. Eller inte! Haha :)

http://www.lafemmes.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

6 maj 2010 14:27

Ja muskelbyggare är totalt ointressanta. Attraktivt? Inte ett dugg, vare sig män eller kvinnor. En normal sund kropp tack!

http://susanna55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards