Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Några tanketips....

Av King Beat - 7 maj 2010 20:27

Nu kommer jag åter igen gå emot mina principer och vara personlig, för att presentera några av de få levnadsregler och åsikter jag lever mitt liv efter. Grunden till dessa regler och åsikter har utformats sedan jag var barn och är genomtänkta och utstuderade in i minsta detalj. Jag lever i princip efter enbart tre regler, men jag har en hel del åsikter som också måste räknas in. Det finns ett litet fåtal (max två) som redan fått ett litet smakprov på detta här på bloggen. Då jag är en människa som tänker mer än jag ser på TV, diskuterar, argumenterar och lyssnar anser jag att dessa teorier och åsikter är min fasta övertygelser som jag utformat genom min relativt stora livserfarenhet. De har blivit utsatta för hårda prövningar och finslipats och har sedan blivit rotade. Även om flera av dessa åsikter kan ses som radikala eller provocerande, kanske till och med skrattretande, är de väldigt genomtänkta i både nyktert och onyktert tillstånd. Ni som retar er på mina övetygelser får mer än gärna försöka få mig att ändra ställning i de punkter ni retar er på, men jag ber er att våga lämna en länk till er blogg så jag får chansen att förklara.


Jag har efter en dryg månads bloggande, där jag ibland provocerat folk blåa, fått mängder av kommentarer. De allra flesta är från människor som lär sig något av att läsa det jag skriver vilket känns väldigt bra, då det är huvudsyftet med min blogg. Jag har dock fått några få negativa kommentarer och SAMTLIGA (utom Micke som tyvärr fick det ganska tufft efter ett litet missförstånd) har varit fega kryp, som slängt ur sig någon kommentar med samma attackstyrka som om det var en högstadieelev som hetstat upp sig (eller PAOW som faktiskt kommenterat ett inlägg på just den nivån), vilket ingen kan ta på allvar! Jag tar inte illa upp av att andra inte tycker exakt som jag, men dessa råd och upplysningar är väl genomtänkta så jag ber den som vill försöka få mig att ändra uppfattning i något de anser är fel att vara väl förberedd. Jag kan försvara dessa teorier från alla vinklar och har även gjort det vid ett flertal tillfällen. Så läs, få ett första intryck, bli arg eller glad och fundera igenom igen för att sedan kommentera för här kommer mina revnadsråd.....


Planera inte mer än åtta timmar in i framtiden. Försök inte föreställa dig ett helt liv, där du kan se dig själv sitta lycklig med din partner som du haft hela livet och dricka kaffe, medan ni fnittrar och ser era 14 barnbarn springa runt er pool och leka. Planera inte att du ska jobba tre år till på ett ställe för att sedan försöka få ett bättre jobb. Detta skapar en stor press på dig som gör att du tänker mer på saken. Ju mer du tänker på en viss sak, desto fler uppenbarelser på saker som inte står rätt till kommer dyka upp. Tänker du riktigt mycket på något och oroar dig samtidigt kommer du definitivt få massor av feltolkade uppfattningar, som gör att t ex ett förhållande med potential att vara kul i mer än tre år spricker alldeles för tidigt! Ta saker som de kommer istället.


Ångra INGET! Det är det absolut mest onödiga en människa kan slösa sin energi på. Att gå och ångra sig, eller ha ångest för saker som skett för inget positivt med sig. Självklart ska du ta lärdom av misstaget du gjorde för att undvika samma misstag igen, men att gå och älta skiten är totalt onödigt.


Eliminera alla "måsten". Ta bort ordet "måste" ur ditt ordförråd och byt ut det mot "borde"! Det finns enbart två saker i livet du verkligen måste göra och INGET annat. Dessa två saker är: 1. Du måste dö. 2. Du måste göra dina val i livet. Det finns inget annat som krävs av dig och hur du än vrider och vänder på saken, kommer alla "måsten" du kommer på, att ha med dessa två verkliga "måsten" att göra.


Var förlåtande. Gå inte och var arg på din mamma för att hon enligt dig var snällare mot din syster när du växte upp. Kanske var det så att hon faktiskt tyckte om din syster mer, men är det något hon ska straffas för resten av sitt liv? Försök förstå hur den som betett sig illa kan ha tänkt istället. Se det ur en synvinkel som du inte tänkt på förr så kommer du se att de troligtvis inte ville göra dig illa. Du kanske var helt slut i huvudet som barn, men har glömt bort att du var en dryg skitunge som ingen gillade, i ditt enkelspåriga tänkande på mamman som behandlade din ängel till syster bättre? Även om det är någon som uppenbart försökt göra dig illa ska du försöka förlåta. Du behöver inte förlåta personen genom att vrida och vända på saken och försöka se det ur deras synvinkel, för det går inte i detta fall. Här handlar det mer om att släppa taget och hämdbegäret, för att själv inte gå under ännu mer av vad någon annan gjort.


Gör det du mår bra av. Gör det du vill göra och fundera inte så mycket. Var inte rädd för att satsa lite på något som skulle göra dig gott. Visst kan det vara riskabelt att säga upp dig från ditt fasta skitjobb på Volvo, för att satsa på din tygaffär du alltid drömt om. Men gör det ändå! Tänk inte mer än åtta timmar fram! Vad är det värsta som kan hända? Kommer någon dö? Troligtvis inte (om du inte drömmer om att bli lasermannen), så varför inte satsa sparpengarna på att bli nöjd på riktigt istället för att bli nöjd i några månader med en ny bil?


Sluta säg "man". Detta är att ta bort ansvaret från dig själv. Våga säg "Jag" när du pratar om dig själv. "En annan hade ju nitat skiten ur den jäveln", klingar lika självsäkert som "Jag tänker skicka pappa på den elaka killen" (ser nu i efterhand att det sista hotet såg väldigt mycket tuffare ut), även om det är en medlem i något tufft motorcykelsällskap som säger det.


Acceptera dig själv. Du behöver inte gilla att du aldrig kan komma i tid. Du behöver inte tycka att du har en fin höknäsa. Försök inte fly från de faktum som gör dig till den person du är,  utan acceptera att du är så. Förträng inte din ångest genom att ljuga för dig själv. Inse faktum och acceptera att det är så läget är just nu.  För att ta ett exempel tar vi ett av mina specialområden, dvs undvika att hålla tider. Att andra blir galna när du inte kan komma i tid anser jag att du kan skita fullständigt i. De säger antagligen hur respektlös du är mot dem och att du måste tänka på alla andra som väntar på dig? Tänker de på dig på något annat sätt än att du är totalt väck som alltid kommer försent och låter dem vänta på dig!? Nej, antagligen inte. Vem tvingar dem att vänta på dig? Du kan ju självklart inte bli arg på dem om de skulle skita i dig och gå, vilket du givetvis måste göra klart för dem. Det finns en anledning till varför du inte kommer i tid och försöker du ändra på det strider du mot dig själv. Det samma gäller alla dina egenskaper som är så rotade att du måste ändra hela din karaktär för att bli kvitt dem. Gör inte det!


Behandla INTE alla människor lika!  Alla männsikor är olika och ska inte behandlas likadant!?


Döm inte innan du fått en rättvis bild av någon. Detta är också något jag återkommer till ofta. Människor har fördomar och den som är dum nog att på allvar (och efter ett samtal med mig) tro att den är "fördomsfri" är troligtvis bara lågbegåvad! Jag dömer ut folk direkt efter första anblick. Det som många glömmer bort är att låta personen man dömer få chansen att verkligen visa sitt rätta jag. En stor del av de människor jag kommit väldigt nära genom åren har varit människor som jag vid första mötet av någon anledning fått en negativ uppfattning om, för att sedan ändra denna uppfattning ganska rejält efter att personen inte visat sig "så dum som den såg ut att vara". Som tur är kom jag tidigt på att fördomar ofta omöjliggjorde intressanta konversationer och därför låter jag ALLTID människor tala innan jag dömer dem slutgiltigt. Ibland krävs det att  personen får "resning" i instanser över Högsta Domstolen innan den slutgiltiga domen kommer.


Knarka inte och drick inte alkohol när du mår dåligt. Gör det absolut inte FÖR att du mår dåligt. Knarka och dricka kan man göra för att höja en redan upphöjd sinnesstämning. Droger av alla former hämmar läkeprocessen, så om det inte känns absolut nödvändigt bör du välja bort både smärtstillande och antidepressiva läkemedel. Att antidepressiva läkemedel inte skulle vara beroendeframkallande är lika sant som att neurosedyn inte skadar foster. Antidepressiva läkemedel ligger i samma nivå av beroende som nikotin! Den som tar antidep.l.m upplever inte någon direkt toleransökning, vilket förespråkarna för dessa l.m använder som ett argument för att inte klassa det som beroendeframkallande. Men samma sak gäller ju nikotin? Att det är jävligt svårt att sluta med skiten, vilket borde vara det enda kriteriet för att kalla något beroendegivande, är visst inte så viktigt?


Varför säger jag KNARKA inte och drick inte alkohol? Jag är övertygad om att alkohol är en av våra skadligaste droger, med en klar ledning i att ge långvariga eller permanenta fysiska skador. Självklart vet jag att skadeverkningarna syns mer då det är en laglig drog, men det spelar faktiskt ingen roll. Det finns ingen annan drog, som ger så massiva fysiska skador som alkohol och så skulle det vara även om den var olaglig! De droger som är mest skadliga för psyket är hasch, extacy och LSD. Dessa tre preparat kan ge långvariga eller permanenta psykiska skador. Den drog som i sig ger minst långvariga och/eller permanenta skador är heroin och andra opiater. Visst är heroin den i sig farligaste drogen ur beroendesynpunkt eller giftighet, men den ger nästan inga långvariga skador alls!? Det är andra orsaker som gör att just heroinisterna är de mest utslagna av alla missbrukare. Att droger oftast är olagligt och alkohol är lagligt har ingen som helst betydelse för mig. Bara för att något inte är förbjudet enligt svensk lag, betyder det inte att det är hälsosammare än det som är olagligt. Därför anser jag att den som festknarkar och klarar av att hålla sitt intag på den nivån, inte är sämre än den som dricker på ett sätt som inte är skadligt.



Var kritisk och handla utifrån dina känslor! Detta har jag tjatat om sedan start. Tro inte att det du läser i Expressen är totalt sant, även om det borde vara så! Det ÄR inte så! Den som vill veta vad jag menar får kolla igenom min blogg där jag skriver om detta ett flertal gånger. Läs inlägget "......human shield" så får ni se ett vidrigt exempel också. Även om jag är en förlåtande person som varken tänker framåt eller bakåt och som accepterar mina brister, är jag inte en människa som accepterar det förtryck som just nu pågår! Därför vill jag ge alla rådet att vara kritiska till det ni läser, för att sedan på något sätt skaffa er en korrekt bild av det ni intresserar er av. Blir ni som jag upprörda över att det t ex pågår apartheid i Mellanöstern, tycker jag att ni ska göra något också! Gör något aktivt och försök påverka det ni anser är fel på bästa sätt. Orsaken till att all skit får pågå nästan helt ostört är ju att så få vet sanningen på grund av att de inte är kritiska. Då kan de knappast göra något aktivt mot detta heller.


Som ni ser är mina levnadsregler, känslor och åsikter ganska "bipolära" vad gäller egoism och medmänsklighet. Jag kan säkert ses som väldigt egoistisk för de som inte känner mig, men tittar man på andra åsikter och handlingar är jag väldigt empatisk och medlidande. Jag känner sådan empati för många att jag omöjligt kan låta bli att verkligen göra mitt bästa för att försöka ändra på saken. Detta gäller inte enbart stora områden i t ex Mellanöstern utan även svaga och utsatta människor här i Sverige. Det finns tyvärr människor som inte har möjlighet att välja, eller enbart göra saker de mår bra av , av anledningar som exempelvis beror på svår psykisk ohälsa. Vi som har denna möjlighet tycker jag borde ta till vara på den!

 
 
Terese

Terese

10 maj 2010 11:38

Kan inte göra annat än att säga att dina tanketips överensstämmer bra med mina tankar...att man ska ta vara på dagen och inse att livet faktist kan förändras över ett dygn...låter man sig fastna i en mall utan förmåga att vara flexibel så får man inte mycket utav dagarna som går...bitterhet är en dödlig drog som förintar människan sakta men säkert och ångrar man vad man gjort eller inte har gjort så blir man bitter så gjort är gjort och använd det du lärt dig till nåt positivt...att vara förlåtande är stort och inte så lätt alla gånger men om man kan acceptera att vi alla är olika och har våra egna synsätt som varierar ofta beroende på tidigare erfarenheter så är det lättare att förlåta och oftast har man en trygghet i sig själv som person när man kan förlåta...nog för att jag tycker att man ska behandla människor som man själv vill bli behandlad men det är ett förlegat uttryck som inte är anpassat till samhällets utveckling utan även här gäller det att ha en känsla för människor vara flexibel och först möta människan där den är och därifrån behandla som man själv skulle vilja bli behandlad...att vara fördömmande beror oftast på okunskap och som du säger måste man ta sig tid att lära känna människan bakom för vi har alla våra masker mer eller mindre och dom har oftast sin grund i ett skydd människan skapat av det man bär med sig i sin ryggsäck...tyvärr är människan inte så kritisk idag för utan att vi äns hunnit reagera eller tänka så har vårat informationssamhälle hjärntvättat oss sakta men säkert till att inte tänka själv eller skapa beroende som enbart gynnar marknaden...har märkt det på mig själv många gånger när det gäller mitt synsätt eller förhållande till olika saker då man inte lever som man lär alla gånger..det är viktigt att människan börjar vakna till liv igen och jag känner mitt ansvar där gentemot våra barn men vill inte påstå att jag varit ett föredömme dom sista åren beroende på olika saker(undrar hur många som försöker bortförklara sitt eget agerande i denna punk...precis som jag gör nu)...men då får en blogg som din och några andras en att tänka igen och sen förhoppningsvis gör man nånting med det...alkohol är inkörsporten till massor av elände...jag jobbar ju med dubbeldiagnoser så här kunde jag skriva en hel avhandling så jag lämnar den punkten...jag gillar däremot inte din inställning till att komma i tid!..visst kan man ha orsaker till att komma försent ibland men händer det ofta tycker jag man är egoistisk för du sätter ju faktist andra människor i knipa....det var kul att läsa det här inlägget då man fick se en annan sida av dig Faktamannen...

http://teresepettersson.blogspot.com

 
Emy

Emy

10 maj 2010 17:12

Levnadsregler..
Mitt liv styrs bara utav ett fåtal regler; var dig själv, och lev dagen som den är.

Men om jag någonsin skulle få lust att omvärdera mitt liv så ska jag läsa detta blogginlägg igen, för det verkar som många ganska bra regler att leva efter. Uppenbarligen har det ju försett dig med en viss harmoni i livet också, och det är vad jag söker.

En fråga också. Är du duktig på religion så efterfrågar jag ett inlägg om konsekvensera av kriget mellan Iran och Irak på 1970-talet som bidrog till Shiamuslimernas minskade antal. En liten tankeställare bara. Det vore intressant att läsa.

http://thehostresswithoutaname.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fakta

10 maj 2010 19:21

Det där med att komma i tid är väldigt viktigt för många. För mig är det inte det och det får alla mina nya bekantskaper veta i ett mycket tidigt skede. Självklart låter jag inte någon stå och vänta på mig i tron att jag kommer om fem minuter, då detta skulle vara väldigt egoistiskt. Men jag kan helt enkelt inte hålla tider, vilket gör att jag sällan eller aldrig bokar upp mig på exakta tidpunkter. Om någon som ser vad jag påstår tycker att detta är skitsnack och att alla kan lära sig att hålla tider, känner denne inte någon med mitt problem! Tro mig, jag har försökt både sju och femtio gånger att ändra på detta men det funkar aldrig i längden av olika anledningar. Jag har på senare tid hittat metoder som funkar för mig både i arbetslivet och i mitt sociala liv. Min familj och mina vänner accepterar att jag är som jag är i denna fråga. Detta är något jag påminner mina nära om ofta och de som känner mig, har fattat att jag funkar så här och när nya bekantskaper kommer in lär de sig snabbt och det blir aldrig några stora problem. Jag kan inte dra mig till minnes att någon vän blivit riktigt arg på mig för mitt problem någonsin!? I arbetslivet är det självklart ett stort problem och delvis därför är jag min egen chef idag. Därför anser jag inte att jag sätter andra i någon knipa när jag är sen, då jag inte vill att någon ska vänta på mig och då jag är tydlig med säga, att jag inte kommer komma exakt kl 19.00 Jag får skylla mig själv om jag missar något men skulle aldrig utsätta andra för att missa något för att JAG är sen.
Jag tror du har missuppfattat lite då jag aldrig påstått att man inte ska behandla andra som man själv vill bli behandlad, även om jag anser att det också är fel att göra. Det jag säger är att du inte ska behandla alla människor lika, för att människor är olika och ska behandlas därefter. Därmed är det fel att behandla andra som du själv vill bli behandlad, då de kanske inte alls vill bli behandlade på samma sätt som du föredrar.
Intressant att du jobbar med dubbeldiagnoser och jag antar att det är människor med diagnoser inom beroende/missbruk och psykisk sjukdom, som du jobbar med då du skrev det i detta sammanhang. Om du får för dig att skriva en avhandling så lovar jag att jag ska läsa den med ett kritiskt öga, haha...

Ja, jag kan en hel del religion och även politik. Därmed kan jag massor om just Iran-Irak kriget och har redan skrivit lite om detta. Visst kan det hända att jag skriver om just det du frågar om men det är inget jag planerar inom den närmaste framtiden. Är det just det du frågar om du vill ha ett svar på? Innan du slänger dig in på Wikipedia måste jag bara berätta att det står helt fel där! Googla på det och gå in någon annan stans, var som helst, för att fördjupa dig i ämnet. Kort sagt var det som hände att, området bestod/består till största delen av shiamuslimer men Irak styrdes av sunnimuslimska Baathpartiet. Shiamuslimer har alltid setts som kättare av sunni och utsätts hela tiden för attacker från sunnimuslimer. Det kriget handlade om var att Irak hetsades att anfalla Iran då USA förlorat sina tidigare allierade Iran, som gått över på en mer Sovjetvänligt linje. Då Iran sitter på mängder av olja, var USA och hela västvärlden oroliga att de skulle börja retas, genom att höja priserna på olja. Därför mutades Saddam Hussein med vapen, makt och kramar att försöka nita Irak en gång för alla. Detta trots att Iran hade en mycket större militärmakt. Saddam hade dock lurats så att han trodde att Iran skulle bli en simpel match. Där fick han dock smaka, då Irak efter att ha dominerat inledningsvis började åka på ordentligt med nit. De var tvugna att retirera och kriget som Saddam hade trott skulle vara över på några månader tog slut först efter åtta år! Runt 1,5 miljoner döda, varav en miljon Iranier och kriget hade enbart skadat bägge länderna. Då området till stor del befolkas av världens shiamuslimer var det delvis här de minskade i antal. Den stora boven till minskningen är dock inte alls kriget mellan Iran och Irak. Det är faktiskt USA:s sanktioner mot Irak som gjort att, t ex över en halv miljon barn dött som en direkt orsak av sanktionerna i området! Priset vi betalar för olja är alltså, bland annat, Irakiska barn!

 
Terese

Terese

10 maj 2010 20:09

Lätt med missuppfattningar eller egna tolkningar när man läser andras ord:-))är övertygad om att jag också skulle ha överseende med din svårighet att passa tider om du var min vän och även om jag inte trodde att du var egoistisk så ville jag påpeka det för andra som läser ditt inlägg för det finns allt människor som låter andra människor stå och vänta...du har rätt när jag tänkte efter att självklart vill inte alla behandlas lika för det jag tror behöver inte vara rätt eller det bästa för den människan...skönt att se att man hela tiden lever och lär:-)

http://teresepettersson.blogspot.com

 
Xecute

Xecute

11 maj 2010 10:24

AMEN, sis.. eeh, brother!!
Ja, herregud, jag ska inte ens försöka kommentera egentligen, för då blir det en hel bok. Allt i ditt inlägg är intensiva "hjärtefrågor" hos mig. Alkohol.. osv.... heroin förresten är ju så rent som något bara kan bli. Det är ju priset på skiten som gör att heroinisterna hamnar så långt ner i det kriminella träsket. Ja, nä, jag ska itne skriva nåt mer. You´re the shit.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

11 maj 2010 10:28

eller jo, jag ångrade mig. jag har allvarlig kritik att rikta mot din väna uppenbarelse: den gröna länktexten ger mig huvudvärk!!!!! Så allvarlig att jag måste byta ut ropparna mot starkare grejer för att klara av att läsa de briljanta inläggen. Dyra grejer. Jag håller faktiskt på att riktigt gå ner mig här, har inte tid att sköta mina barn eller duscha mig själv. för jag måste ut och råna kiosker för att ha råd att läsa din blogg.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fakta

11 maj 2010 10:56

Haha... Ja du är ju ett typexempel på att LSD är ett dåligt knark. Var ser du grön text? Försök gå över till lite lättare saker, sov ett par veckor och håll dig borta från kiosker.... En missbrukare börjar med att palla äpplen och slutar ALLTID med Cannabis Sativa....(?)

 
Xecute

Xecute

11 maj 2010 15:15

LSD? va e de? Ja använder iiiiingeeeeet annat än de Djursholmarna kör me, hallåååå lixom, fatta att LSD e så 70-tal!!! Snyggt asså me de lila, men asså, de matchar ju inte de röda!! asså matcha e så jävla viktigt, å förresten var haru köpt din sååå fetsnygga schal??? måste haaaa!!!!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Faktamannen

11 maj 2010 16:33

Du kanske skulle ta och satsa på något som gör dig aningen mer kvick i skallen, för det där verkar värdelöst? Heroin verkar dåligt för dig? Tror faktiskt inte på nåt "uppåt" heller, då det troligen skulle ge dig ett överslag. Nä, du får fan sluta knarka! Åk till Israel och köp en äkta Keffiyeh istället. Du måste försöka vara klar i skallen då, delvis för att de inte släpper in dig i landet annars, men också så att du köper rätt färg som är svart och vit (Al-Fatah).

 
Xecute

Xecute

11 maj 2010 21:54

Faktamannen, min nya guru och Gud! tack vare dig är jag nu både fri från de hemska drogerna OCH har en läcker Keffiyeh runt halsen! Nu måste jag sluta skriva, ska plocka vitsippor til ditt altare!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

11 maj 2010 21:58

sådär. jo, egentligen ville jag nåt helt annat, men du måste ha trasslat in dig i schalen när du pillade på inställningarna, för alla kommentarer publiceras ju automatiskt!!! suck. tänkte ju vara Säpohemlig. Men jaja, jag får väl leta upp var din postlåda bor istället. ;-)

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Faktamannen

12 maj 2010 13:17

Det är fegt att granska kommentarerna innan de publiceras! Gästboken kan du skriva i för där granskar jag innan jag publicerar.

 
Xecute

Xecute

12 maj 2010 15:09

aouch! men du har rätt. och jag är en fegis. men varför tänkte jag inte på gästboken själv, fan vad man blir pucko av att vara föräldraledig. ja, jag skyller allt på mina barn. Dåligt väder, finnar på näsan, allt är deras fel.

http://xecute.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards