Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Sluta gnäll....

Av King Beat - 12 maj 2010 09:02

Fick en mycket intressant kommentar av internets näst smartaste person Xecute. Hon skrev till mig och berättade att hon är upprörd över USA:s gnällande över antalet döda i "nine eleven" och kan någon människa med ett medvetande göra annat än att hålla med? Knappast! Något som är ännu värre än deras jävla fjantsiffror på hur få som dog där, är de ännu mer pinsamma siffror på antalet jänkare som trillat av pinn i Irak! Det klagas och gnälls över de drygt 2000 frivilliga idiotsoldater som dött där. Idiotsoldater som gått en patriotisk död till mötes och som jag har väldigt svårt att känna sympati för. Det nämns inget om att runt hälften av dem dött av sk "friendly fire", som är en skrattretande USA-benämning på dödsfall orsakade av en gevärskula i ryggen på polaren framför, när de upphetsade, pårökta, "förståndshandikappglada" och vapenkåta gör sina attacker mot oskyldiga människor!? Vad de inte heller nämner är t ex antalet oskyldiga Irakiska barn som dött sen de inledde sin ädla "Operation Iraqie Freedom" (får upp en kväljande bild på en expresident som försöker uttala detta med sin Texasaccent), som denna ädla invasion tillslut fick heta efter flera ansträngda försök att hitta på en legitim orsak att få omvärldens tillåtelse att gå in i landet.


1990 bestämde USA att sanktioner skulle införas mot sina forna kompisar och man skulle dra in allt stöd och all hjälp till landet, MED ALLT!? Detta gällde för ALLA och de som inte är med dem är emot dem som ni vet. De sket fullständigt i att, mellan 1990 och 1999 dog över en halv miljon BARN som en DIREKT följd av deras sanktioner. Hur många oskyldiga dog indirekt? Kan någon förresten räknas som skyldig till något, förrutom Saddam och hans förening? Visst, det har varit oroligheter mellan olika religiösa grupper och Saddam hade skolats i den något mer fundamentala läran, men han brydde sig inte ett skit om Allah, så ingen kan skylla på något sådant förtryck. Jag kan nämna 10 länder som är mycket värre med sådana saker, men dessa stödjer USA ofta istället?


Tyvärr är det mycket svårt att hitta siffror på hur många Irakiska offer det finns totalt, sedan USA inledde sin terror mot landet. Jag kan med säkerhet säga att USA har orsakat långt många fler dödsoffer och mycket mer lidande än Saddam Hussein någonsin gjorde i landet! Allt detta för att befria det irakiska folket? Vackert så att man börjar gråta... Hur fria är det irakiska folket idag sju år efter att de officiellt invaderade Irak? Varför är USA så ivriga över att kontrollera området så fort det händer något där (händelser som de själva ligger bakom). Logiskt? Tror NÅGON att de INTE är ute efter olja så skriv görna och förklara för mig, men var beredd på att Jag kommer förklara tillbaka! 

 
 
Terese

Terese

12 maj 2010 23:34

Aha finns det olja där?:-)
Det är en hemsk läsning du leverera och det värsta är den vidriga sanningen att det stora landet i väst har sånt maktbegär och ser sig själva som nr1 i hela universum...därav anser dom sig ha rätten att gå in och styra och ställa där det passar deras egna intressen i Guds namn för att hjälpa oskyldiga förtryckta människor...enligt dom...medans dom flesta i övriga världen bugar och bockar i tron att USA är ett föredöme för det är ju ett möjligheternas land där friheten finns att förverkliga sina drömmar...så hur kan det finnas några baktankar i deras agerande då dom bara vill tjäna männskligheten?...sa du olja?..är det nåt man kan dricka?

http://teresepettersson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards