Alla inlägg den 19 april 2010

Av King Beat - 19 april 2010 09:04

Gårdagens bloggtid blev istället "svara på kommentartid", då jag på mitt inlägg "Valkyria?" fått den första modiga, ickeanonyma dissen! Jag vill tacka signaturen "Mikael" som i alla fall försökte ge mig chansen att svara på något som liknade en negativ kommentar? Tyvärr blev debatten väldigt kort. Ärligt talat vet jag inte om Mikael var ute efter att göra försöka mig glad genom att vara snäll och försöka ställa upp till debatt, eller om han verkligen var allvarlig. Jag svarade på ett ovanligt tillbakadraget sätt, nästan lite gulligt, sådär som bara jag kan göra. Jag ville ha några saker klarlagda innan jag bombade på ordentligt, då jag inte visste vad Mikael menade med sin kommentar som av det jag kunde översätta var negativ. Större delen av hans kommentar var dock formulerat på ett sätt att ingen kan tyda det!? En av mina medhjälpare är tolk av ALLA språk och hans ögonbryn åkte upp i fontanellen när han såg kommentaren! Jag är totalt genomärlig och vet verkligen inte vad Mikael försöker säga. Min kommentar tillbaka blev väldigt lång och jag svarade på de få saker jag verklign förstod och även de jag trodde jag förstod. Men jag skickade några citat med en vädjan att han skulle omformulera dem. Tydligen var Mikael så dåligt förberedd på debatt sä även om jag var ovanligt lugn blev det ingen debatt. Han lämnade några kryptiska kommentarer för att sedan komma med en länk till sin egen sida där han, på ett inlägg döpt "till mannen..." försöker förklara de saker jag ville ha översatta. Vad jag förstod ursäktade han sig med att ha råkat klämma in fel ord på något ställe, så ett helt påstående blev fel och det är jag medveten om att det kan hända. Förklaringarna på de sju andra meningarna, som jag inte vet om de ens var några påståenden, fakta, citat eller åsikter är jag fortfarande lika ovetande om? Han inledde sitt inlägg "till mannen..." med att påstå något som tydde på reträtt, dvs att inlägget "ligger ute en stund pga missödet med kommentarboxen då, sen får det vara bra med snackande hehe". Tyvärr har Mikael tagit bort inlägget på sin sida nu, men en liten del finns att läsa under mitt inlägg "Valkyria?". Det var lite tråkigt att debatten blev så kort men det kanske kommer fler som tycker helt fel saker? Jag vill dock be om några saker till de som är sugna på att "negga" mig. Var påläst, skrivkunnig, ärlig och viktigast av allt, lämna en länk jag kan kommentera på. Samtliga som lämnat negativa kommentarer tidigare har "glömt" lämna en länk el dyl. vilket gör att jag inte säkert vet om de läser min motkommentar!? Var arg på riktigt på något jag sriver, annars kommer det sluta lika tråkigt som detta. Jag gillar att debattera och jag ger mig OM jag skulle få några bevis på att jag har fel. Vad gäller fakta är det nästintill omöjligt och gäller det åsikter är det väldigt svårt, men jag lovar att jag inte är någon som håller fast vid mina åsikter av pricipskäl, om någon händelsevis skulle lyckas få mig ur balans. Det har dock aldrig hänt tidigare men jag vet att det finns människor därute som vill "ta ner mig på jorden".

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards