Alla inlägg den 4 april 2010

Av King Beat - 4 april 2010 18:03

Var inne på en blogg där författaren erbjöd någon form av frågestund, och lovade att svara på alla frågor ställda före 1/4. Tänkte det kunde vara en bra ide att kolla om några av mina antaganden var korrekta så jag ställde faktiskt tio frågor som jag redan visste svaret på.  Expertpanelen bestod av 15 åriga Stephanie så jag tog det självklart lite försiktigt, då jag inte är den som trampar vem som helst på tårna! Mitt inlägg med frågorna jag ställde följer nedan. 

faktamannen

Onsdag 31 mars 21:55

Hej. Jag har problem med min korrespondens och tänkte att du kanske kan hjälpa mig att svara på mina frågor?
1. MÅSTE ett verb vara överens med sina subjekt?
2. Kan jag använda allitteration ibland?
3. Är prepositioner bra ord att avsluta meningar med?
4. Kan jag börja en mening med en konjunktion?
5. Är det alltid fel att klyva ett infinitiv?
6. Är det bra att använda lokala uttryck?
7. Kan jag använda satsfragment?
8. Tycker du parentetiska ord bör omgärdas av komman?
9. Är ett stort ord att föredra om ett diminutivt sådant kan räcka?
10. Vem skulle vinna i slagsmål: Bruce Lee eller Mike Tyson?


Hoppas du kan hjälpa mig med några av frågorna? Tack.

http://faktamannen.bloggplatsen.se


Tyvärr kunde inte Stephanie svara på ngn av frågorna förutom den sista som hon svarade fel på. Det är helt ok och jag förstår om frågorna kanske var i överkant en aning. Jag vill dock berömma Stephanie som var modig att ta sig an en sådan viktig uppgift som hon gjorde, även om hon misslyckades med att svara på alla frågor. Hon var i alla fall ärlig och svarade att hon inte visste svaret på mina frågor, vilket Faktamannen uppskattar! Faktamannen är ju själv en människa som ALLTID är ärlig, och en av de få ting han inte behärskar är att vara oärlig! Svaren på frågorna är ju ganska lätta med undantag fr den sista, där rätt svar är Bruce Lee........ 

Av King Beat - 4 april 2010 06:43

Gårdagens utbrott är ett exempel på hur jag kan attackera offentliga personer jag hyser agg till. Nu är det inte så illa att jag HATAR Kissie. Först och främst för att hon faktiskt inte är en verklig person men även pg a att jag inte vet speciellt mycket om detta påhitt. Ni (mitt stora antal fans) vet att det finns ett fåtal offentliga personer jag verkligen hatar! Dessa personer är riktiga människor och oftast är det personer som har en betydande roll, och är ansvariga för att världen ser ut som den gör. Några exempel på personer jag skulle kunna skörda med lie är George W Bush, hans morsa, hans farsa, hans mor och farföräldrar.......... Det finns en handfull personer till men de kommer ni få läsa om i kommande inlägg. Och jag lovar.... Inlägget om mediabluffen Kissie är en godnattsaga jämfört med vad jag har att säga om dessa personer!


Jag vill tacka alla fans för alla trevliga kommentarer om gårdagens inlägg. Det är dock ingen som lagt märkte till min lilla fint i inlägget!? Är det INGEN av mina fans som undrar hur jag kunde gå på detta? Min familj nämner att en tjej vid namn Kissie har en grymt bra blogg, och jag går på det? Tror ni jag är fördomsfri?? En tjej som kallar sig Kissie kan OMÖJLIGT vara annat än en "Kissie"!? När jag hörde namnet började jag skratta och sa att det är omöjligt att någon vid namn Kissie kan blogga om ämnen som skulle duga att ens pissa på! Man hör ju på mils avstånd att Kissie är ett namn på en påhittad dåre, som beundras av ett gäng medvetslösa fjortonåringar!


Historien är dock till största del helt sann, med undantag att jag gjorde ett litet experiment genom att utelämna min skepsis vad gäller min familjs påstående om mästerbloggaren Kissie, i inlägget. Så får Faktamannen enl. lag göra när han vill! De få av mina fans som fortfarande tror på fördomsfrihet kanske förstår hur farligt det skulle vara att inte ha fördomar!? Om jag hade vart en svag människa och verkligen blev så besviken som jag skrev, när mina förhoppningar gick i bitar pg a att Kissies blogg inte var en samling vetenskapliga artiklar, kunde det hela ha slutat i en tragedi!


Jag avslutar med en liten faktarad som gåva till alla mina fans. Det är ingen slutsats jag suttit och klurat på en längre tid, vilket de fans som läser mina inlägg regelbundet troligen förstår. Faktamannen är här för att lära ut, och presentera en bråkdel av den stora kunskap han besitter, även om han tycks vara en orättvis lärare. Det är dock en felaktig åsikt. Alla förstår nog detta faktum? Om man mäter IQ på Stockholms alla människor, hamnar hälften under medianvärdet..... Konstigt?

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards