Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Frågor....

Av King Beat - 4 april 2010 18:03

Var inne på en blogg där författaren erbjöd någon form av frågestund, och lovade att svara på alla frågor ställda före 1/4. Tänkte det kunde vara en bra ide att kolla om några av mina antaganden var korrekta så jag ställde faktiskt tio frågor som jag redan visste svaret på.  Expertpanelen bestod av 15 åriga Stephanie så jag tog det självklart lite försiktigt, då jag inte är den som trampar vem som helst på tårna! Mitt inlägg med frågorna jag ställde följer nedan. 

faktamannen

Onsdag 31 mars 21:55

Hej. Jag har problem med min korrespondens och tänkte att du kanske kan hjälpa mig att svara på mina frågor?
1. MÅSTE ett verb vara överens med sina subjekt?
2. Kan jag använda allitteration ibland?
3. Är prepositioner bra ord att avsluta meningar med?
4. Kan jag börja en mening med en konjunktion?
5. Är det alltid fel att klyva ett infinitiv?
6. Är det bra att använda lokala uttryck?
7. Kan jag använda satsfragment?
8. Tycker du parentetiska ord bör omgärdas av komman?
9. Är ett stort ord att föredra om ett diminutivt sådant kan räcka?
10. Vem skulle vinna i slagsmål: Bruce Lee eller Mike Tyson?


Hoppas du kan hjälpa mig med några av frågorna? Tack.

http://faktamannen.bloggplatsen.se


Tyvärr kunde inte Stephanie svara på ngn av frågorna förutom den sista som hon svarade fel på. Det är helt ok och jag förstår om frågorna kanske var i överkant en aning. Jag vill dock berömma Stephanie som var modig att ta sig an en sådan viktig uppgift som hon gjorde, även om hon misslyckades med att svara på alla frågor. Hon var i alla fall ärlig och svarade att hon inte visste svaret på mina frågor, vilket Faktamannen uppskattar! Faktamannen är ju själv en människa som ALLTID är ärlig, och en av de få ting han inte behärskar är att vara oärlig! Svaren på frågorna är ju ganska lätta med undantag fr den sista, där rätt svar är Bruce Lee........ 

 
 
Syster Smisk

Syster Smisk

4 april 2010 22:57

Hahaha, äntligen en frågestund värt sitt namn alltså. Du borde kanske ha fokuserat på intressanta frågor av typen "vilken foundation använder du" och "vad heter du i andra namn". Jag törs inte ha en frågestund i min blogg pga det här med ärlighet i kombination i kombination med en hel kyrkogård i garderoben. Pöss.

http://www.redbanner.wordpress.com

 
Syster Smisk

Syster Smisk

4 april 2010 22:57

Förresten kan man ju lockas till att tro att du är snygg på din bild. Det är bra.

http://www.redbanner.wordpress.com

 
Ingen bild

detdu

4 april 2010 23:15

Fyfan va sorglig du e ...

 
Ingen bild

faktamannen

4 april 2010 23:40

Det är ovanligt klokt av dig att låta bli frågestunden då du troligen inte skulle kunna bo kvar i den "stad" du bor i efter det. Ett personangrepp kontras dock med ett personangrepp. Under "rödingförklädnaden" finns din morsa så bli inte för upphetsad. Gör ngt vettigt istf att försöka få mig att gråta genom mesiga påhopp gällande mitt vackra yttre, om du inte törs ge dig in i en vettig strid inom ngt område! Du har ju aldrig lyckats hittills och vi har ju haft våra små duster. Måste berömma dig att du gjorde dig av med ditt onödiga bihang (Insekten) förresten. Hoppas hon inte har ngt annat att roa sig med än att försöka hitta min blogg, eller mäta sin längd sittandes på sin stora planet till arsle istf att stå, då hon blir längre (och smartare) sittandes! Püss på dig själv du.

Till mina fans vill jag klargöra att Smisk och jag har bråkat en längre tid så hon vet vad hon ger sig in på. Dessutom tycker hon att jag är smartast, bäst och snyggast i världen, trots att hon är flata. Hennes exfru a.k.a Insekten var ett tragiskt och mycket irriterande skadedjur, som gång på gång försökte fälla mig i diskussioner med metoden att ENBART använda personangrepp av olika slag. Lyckligtvis är Smisk så pass klar att hon tog ut skiljsmässa. Insekten tyckte dock väldigt mycket om mig....

 
Ingen bild

Faktamannen

4 april 2010 23:46

Oj då.... Ser att ngt oidentifierbart lyckades skicka ett fanmail medan jag skrev till/om Smisk? Modig sak som vågar påstå att jag är tragisk under signaturen "detdu"!? Imponerande! Püss på dig med.

 
Pau

Pau

5 april 2010 09:15

Denna blogg är värd att bokmärkas och följas!

http://kristenryttare.bloggagratis.se

 
Johan

Johan

5 april 2010 10:21

Jag ska låta min sambo försöka sig på dina frågor, risken finns att hon får ett mvg där. Jag ska personligen vara ärlig att säga att jag inte ens har betyg i svenska. Förutom det så vill jag passa på att berömma dig för ditt blogginlägg om Kiss tjejen. Du vet att man aldrig ska äta snö som är gul. :P

http://www.applet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hermez Saliba

5 april 2010 11:11

Ang din fråga nummer 7 så måste jag bara påpeka att det är brukligt att tvätta sitt kön INNAN det blir satsfragment (smegma)!!, Resten utav dina frågor ser ut som grekiska tecken och över träffar min intelegens totalt!, jag är mer bra på att rapp-battla.

 
Ingen bild

Hermez Saliba

5 april 2010 11:16

Glömde nämna att jag är svensk mästare på sär skrivning och stavfel!

 
Syster Smisk

Syster Smisk

5 april 2010 11:34

Hade jag varit gift med dej hade jag tagit ut skilsmässa. Bara så att du vet.

http://www.redbanner.wordpress.com

 
Emy

Emy

5 april 2010 13:34

Vill du gifta dig med mig? Jag behöver någon som lyser upp min dag!

http://thehostresswithoutaname.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

5 april 2010 13:34

Ramlade in på din blogg igen! Dina inlägg påminner mig starkt om en kompis som flyttat och jag inte har träffat på över ett år. :) Det gillar jag! Och ja, Bruce Lee skulle vinna, lätt!

http://illusion.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

icke fans

5 april 2010 14:34

jag tror inte att du har ens en myra som fans!

 
Syster Smisk

Syster Smisk

5 april 2010 15:03

Fan nu cashar du in frierier oxå! Jag kräver att få vara tärna. Iförd en för trång träningsoverall så att alla kan njuta av min härliga röv!

http://www.redbanner.wordpress.com

 
Ingen bild

Faktamannen

5 april 2010 15:04

Nu börjar det likna nåt! Tyvärr kommer dessa väldigt kontroversiella kommentarer från ett fan vid namn Hermes, som uppenbarligen är en lögnare, och från Fröken Smisk som bara är som hon är... Hermes ljuger när han påstår sig vara svensk mästare i särskrivning, då det är ett citat direkt taget från ett av mina inlägg. Att han är svensk mästare i stavfel kan jag inte bestrida utan att gå till angrepp mot hans, av namnet att döma, troliga härkomst. Jag är inte rasist men Hermes, du är varken svensk eller mästare. Fortsätt med din lovande "Rapp-Battlar" karriär du!

Till den ettriga lilla saken vill jag bara säga, försök hålla inne med dina efterblivna mothugg. Hur gammal är du? 14,5? "Bara så att du vet", Aaaamendu´råå... Stick osh göm dig tills det blir mörkt, sen tittar du upp när solen tittar upp igen! Din fantasi om att du någonsin skulle komma i närheten av mig, kan du glömma, då jag föraktar den fräna lukten av strömlinjeformade scooterdalmasar och känner den på mils avstånd.

 
Linda

Linda

8 april 2010 15:19

Shit. Kommer du verkligen ihåg allt om grammatik bara så där? Haha, jag kommer inte ihåg ett smack av det från skolan..

http://lindalindgren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards