Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Chockerande fakta eller ren nonsens? Del 1. Varning: ej lämplig för psyk,istab.

Av King Beat - 10 april 2010 17:51

Efter senaste dagarnas traumatsika upplevelser bestämde jag mig att återgå till mitt primära syfte med denna blogg. Detta är bl a att upplysa människor om sanningen, och inte som jag förvirrad lyckades göra istället, skriva om personer utan betydelse eller ens med säkerhet fastställd existens! Andra primära syften med min blogg är att väcka oppinion, provocera urholkade dokusåpaälskande människor m.m Därför kommer detta inlägg delas upp i några delar då jag omöjligt kan sitta här och skriva allt rakt av. Jag ska försöka skriva delarna så tätt som möjligt för att ni läsare ska få ihop sammanhanget av det jag skriver, då detta kommer vara nyheter för många.


Jag vill inleda min serie med att förssöka få folk att förstå att Expressen, Aftonbladet ger lika korrekta nyheter som Hänt Extra och att TV4 är en vinklad skitkanal, som genom att visa übervinklade dokumentärer varje kväll, med syftet att få svenskarna övertygade att det är en mkt god idé att ansluta oss till "USA-alliansen". Jag vill poängtera att jag absolut inte har något emot några folkgrupper, stater eller övertygelser i sig. Det jag är starkt emot är vad vissa folkrupper och stater gör mot andra folkgrupper och stater, utan någon somhelst rätt. De jag syftar på är mäktiga stater som dunkar varandra i ryggen och hejar på varandra när de förtrycker hela länder och folkgrupper och kommer undan med det. De kommer undan med all skit de gör för de styr största delen av västvärldens media och kan därmed vilseleda en hel värld!

Jag är INTE nazist och jag hatar inte judar! Jag är humanist och avskyr det de sk "israelerna" gör i ett område som inte tillhör dem, och även om de själva hävdar det, har aldrig detta område tillhört dem! Jag hade hatat det lika mkt även om det inte var så att dessa onda makter råkade ha en judisk befolkning. Men nu är läget på detta vis av en anledning, vilket gjort att en religiös övertygelse kommer emellan det folket med denna tro gör mot människor med en annan tro. De människor som drabbas av detta förtryck har en tro som i västvärlden väcker anstöt, då vi blir matade med information om terrordåd utförda av galna muslimer. Hur kommer det sig tror ni? Var får vi denna information från? Var tror ni ägarna av de största utgivar-och mediabolag, som äger t ex Expressen, Aftonbladet och TV4 (för att nämna en bråkdel), härstammar från. Var ifrån härstammar Bonnier (äger Expressen, TV4 och ett stort antal andra tidskrifter och företag, och har kontroll över majoriteten av all media i Sverige), Schibstedt ( äger Aftonbladet m.m.), Helle Klein (Chefred. Aftonbaldet), Fam. Hjörnes som äger bolaget Stampen (äger samtliga av de fem dagstidningar som ges ut i Dalarna), Achberg som äger Strix (äger TV3 m.m.)?  Gissade ni att de dessa är av judisk härkomst så har ni rätt och även om de inte utövar religionen aktivt, så är de den mer trogen än någon annan religion.


Sverige får ju i sin tur sin info från någon. Sveriges nyhetsbevakning går oftast genom TT som ni säkert vet. TT ägs av Bonnier och Schibstedt. Tyvärr vet jag inte hur man sätter in länkar här, men enl. en artikel ägs hela 96% av västvärldens media av sex judiska bolag!! Tror ni att vi som konsumenter läser  "politiskt och religiöst obunda"  och ovinklade nyheter i dessa blaskor!? Tänk er kedjan! Du läser i Expressen om ett terrordåd någonstans i Mellanöstern. Jag kan inte påstå att den artikeln vinklats till av Expressens ledning (kanske, kanske inte), men den info Expressen fått kommer med största sannolikhet (helt säkert) fr ngt stort mediabolag som stödjer judarna i "Israel" som förtrycker muslimer!? Tycker ni det verkar politiskt och religiöst obundet? Ja kanske OBUNDET men knappast OVINKLAT!


Jag vill åter igen poängtera att jag inte är nazist, rasist eller något annat "ist"! Jag hatar när människor förtrycker andra människor, och det spelar ingen roll vilken hudfärg eller religion förtryckarna har! Jag är inte galen och tror inte på "sion vises protokoll" eller "ZOG"! Jag tror att Hitler var galen och att koncentrationsläger existerat. Jag tror inte att någon människa är värd mer än någon annan. Det jag anser är att ingen har rätt att helt oprovocerat smutskasta, förtrycka, skada eller döda någon annan, vare sig individ eller grupp! Jag är en kritiskt granskande person och anser att västvärldens massmedia är felvinklad. Jag har t om upplevt detta själv då jag var i Jerusalem under en period. Där fick jag med egna ögon se förtrycket och händelser (speciellt en som jag kanske nämner senare) för att sedan få reda på Expressens sanningar och "ovinklade" nyheter om dessa händelser!


Det är detta jag vill förmedla med denna serie av inlägg som kommer handla om följande: Palestina-Israelkonflikten. USA som världpolis och deras stöd till Israel samt världens snedfördelning av resurser, där t ex 20% av jordens totala befolkning (vi i Väst) snor 80% av ALLA tillgångar!!?? Jag tänker även skriva om hur lite vi vet i det "big brother" samhälle vi lever i och hur övervakade vi är hela tiden. Världsledningens vilja att passivisera människan genom olika metoder som gör att vi tillslut kommer sluta att tänka helt (kolla tidigare inlägg, det har redan börjat...) är en sak som kommer beskrivas. Slutligen kommer jag berätta om den stora världsordning som eg. styr världen, genom att vara så mäktiga att de påverkar beslut som USA:s president och hans crew verkar stå bakom! Vissa saker kommer vara teorier (mkt troliga teorier enl mig) medan andra är fakta (just den om världsordningen är faktiskt fakta!). Håll till godo för snart kommer nästa chock!

 
 
Johan

Johan

10 april 2010 21:19

Jag gillar det jag ser och håller helt med dig. Självklart så vinklar media i någon riktning och om jag inte minns helt fel så var bonnier inblandat i mycket av det som hände svensk väg under andra världskriget också.
En intressant tolkning av kriget är boken Harmageddon som handlar om stormningen av Berlin och hur världen missade att femtiotusen tyska kvinnor och barn blev våldtagna och mördade på de två sista veckorna av kriget i Berlin. Jag är inte heller nazist eller på något sätt målad i färger om våldsdåd. dock så finns det alltid två sidor av ett krig och om allt annat också dessutom.

http://www.applet.bloggplatsen.se

 
Pau

Pau

11 april 2010 16:37

Dude, du sätter ord på de tankar jag har haft läääänge! ;D

http://kristenryttare.bloggagratis.se

 
Ingen bild

:)

11 april 2010 16:40

Är det inte dags för en så kallad Fanpage på Facebook? ;)

 
susanna55

susanna55

12 april 2010 11:12

Om man läser kommentarer under artiklar i våra kända kvällstidningar, ser man att människor, som ifrågasätter hur vårt samhälle är styrt, och försöker insinuera just det du beskriver, betraktas som dumskallar. Det är verkligen sorgligt,att se hur lättlurat svenska folket är. I den här ankdammen inbillar sig människor, att vi är så välinformerade och att allt är "öppet" för oss alla. Så förda bakom ljuset! Världens bästa slavfolk, lättlurade och godtrogna, litar vi på våra myndigheter och den smörja media häller över oss.

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Johan

Johan

12 april 2010 18:12

Susanna55 kan inte du bli min mamma, du har sjukt bra åsikter. Faktamannen, dina inlägg är förbannat bra och lärorika. Jag sitter just nu och läser ditt senaste inlägg. Jag har hört och förstått det hela precis som du beskriver. Bush den äldre hade väl oljeaffärer med Saddam och resten av Hans Scheike folket innan helvetet brakade loss.

http://www.applet.bloggplatsen.se

 
linda

linda

20 april 2010 19:40

Måste säga att det finns bra saker att tycka om islam och mindre bra. Men ingen av åsikterna har jag fått av media. Jag håller med dig om att media vinklar, och försöker få islam att framstå på ett visst sätt, och jag tror att många går på det. Men jag tror att många, som jag fått sina uppfattningar från verkligheten också, alla har inte blivit indroktinerade. Från mitt arbete har jag uppfattat bra saker med islam, som att man är väldigt hälsosam och snäll mot sin kropp. Man är väldigt gästvänlig och tar hand om sina nära och kära på ett sätt som vi i västvärlden inte gör. Man lever mindre stressat och tar vara på tiden med sin familj mycket bättre, man värdesätter högtider och att fira dem tillsammans allihopa, och småsaker som att man äter tillsammans utan att stressa är grejer som vi inte tänker på här, men som har stor betydelse för vår hälsa och lycka.
Det finns också dåliga saker jag har uppfattat med islam. Det kanske inte är mycket, men det är något som har stört mig desto mer. På mitt arbete har jag blivit totalt nedvärderad eller ignorerad av dem som är muslimer. De flyttar inte på sig när jag ber om att gå förbi, de ler lite sympatiskt åt mina åsikter och jag får totalt chockerade blickar när jag säger ifrån om någonting. Detta betéende kommer självklart inte från kvinnorna, utan endast från männen.

Jag säger inte att denna kvinnokränkande behandling beror på att de är muslimer, och inte heller kan jag bevisa att det är för att jag är kvinna, eller att detta händer på alla platser. Men jag kan säga att det hände där jag jobbade, och att det gav mig en speciell uppfattning. Slutsatsen är att det inte är media som format min uppfattning, utan helt enkelt hur jag har blivit behandlad.

Jag förstår mycket väl att det låter som att jag drar alla över en kam, och det gör jag också. Jag vill inte det, men det är så det blivit efter det jag sett. tråkigt, men sant. Jag är tacksam över om någon kan förändra mitt synsätt, för trångsynt är inte något som någon vill vara!

http://lindalindgren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards