Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Apsverige......

Av King Beat - 15 april 2010 11:18

Efter snart tre veckor som bloggartist har jag gått från okänd till idol för att sedan gå tillbaka lite i popularitet? Detta är troligtvis en av tidernas mest kontroversiella bloggar med störst kontraster efter så kort tid.  Under mina första dagar lyckades jag (något oväntat faktiskt) bli populär och älskad genom mina vettiga inlägg, för att sedan bli ännu mer älskad under mina dagar som blond fjortisbloggare. När jag blev allvarlig och började kasta ut energikrävande politiska inlägg sjönk min popularitet något. Detta var inte något oväntat och jag använder mina fans som en del i ett stort experiment, vilket några vettiga personer verkar ha lyckats klura ut. Detta bekräftar något jag egentligen redan visste, men det är intressant att kunna slänga upp som bevis för att min teori om "den passiviserade och lata ja-sägaren" är sann!


Är det inte lite underligt att Världens värstsa förtryckarländer någonsin, på något jävla sätt lyckas lura folk att tro att "vi" har rätt och "de där jävla arabterroristerna" har fel? Även om det jag skrivit i mina inlägg under de senaste dagarna inte är några som helst hemligheter som jag själv hittat på, känner 90% av alla svenskar inte till dessa fakta sedan tidigare, och tror okritiskt på allt de läser i skvallerpressen!? För att få reda på sanningen måste man vara aktiv och själv söka efter nyheter, tänka kritiskt och våga se den. Detta är tyvärr något som 90%a av västvärldens befolkning är alldeles för lata och dumma för att komma på själva! Det är dessvärre även så att de som faktiskt har potential att kunna tänka själva, inte orkar bry sig om länder de inte känner någon tillhörighet med! Vi är ett litet fåtal personer som orkar engagera oss i Världens orättvisor och bli arga, men vi anses ofta vara konspiratörer eller politiska fundamentalister som förvränger den sanna sanningen, även om sanningen t om går att tyda i det formade nätuppslagsverket Wikipedia? Jag är mkt glad att min vapendragare Johan (äppletlänken) här på bloggplatsen börjat skriva bra politiska inlägg! Johan är en mkt stark personlighet med ett stort hjärta och hans djupa inlägg ger mig alltid en tankeställare. Jag har ett par fans till som jag känner tillhör den lilla skaran kritiska och engagerade människor, och en av dem är Sussanna55 som är en ettrig dam, som skriver intressanta inlägg.  Jag tänker kämpa vidare med att försöka nå målet att få några fler engagerade och kritiska!


Varför är vi i Västvärlden så lättlurade och okritiska då? Vi är som dresserade apor som följer sina mäktiga ägares minsta vink. När USA invaderade Irak vågade vår skitregering inte fördöma handlingen av rädsla för det Mr "Bright look Bush" hotfullt och vindögt sagt rakt in (han försökte sikta iaf) i TV kamerorna! "De som inte är med oss är emot oss" var hans ord (fast in english), och Apsverige blev skiträdda!? De där orden känner jag igen sedan tidigare? Just ja, det var ju VAM och vit makt rörelsen som uttryckte sig så. Smaaart!?


Anledningen till att majoriteten av Apsveriges befolkning är lata och fega kryp beror på att vi bombas med passiviserande och sinnesförslöande TV program i överflöd! Vi får hela tiden i allt större utsträckning, med all välmening förstås, allt lättare att utföra ärenden som förr krävde en gnutta tankeverksamhet. Vi umgås utan att träffa människor, vi gör bankärenden hemma och vi slipper bära jobbiga kontanter som måste räknas hela tiden. Glömmer vi mobiltelefonen hemma får vi panik, även om vi för femton år sedan klarade oss alldeles utmärkt helt utan dem? Man kan leva ett helt liv i ett rum på 5 kvm utan att behöva gå utanför dörren, då du kan handla hem ALLT genom nätet. Matvaror kan inhandlas och hemköras till din dörr. På TV visas Paradise hotel, Idiotfruar från Hellywood och annat skit som Kissiemänniskor tittar på och gärna tar lärdom av! Tyvärr är programmen populära och har en stor svensk publik, vilket självklart var tanken och nya, allt konstigare program dyker upp? Vår kvällspress skriver ett stort löp när Anna Bok har börjat gråta efter att ha blivit kallad tjockis av Johannes Brost! Det säger en del om hur viktigt utgivarna av dessa tidningar anser det är med nyheter som säljer, istf nyheter som informerar. När det väl är nyheter som verkligen är av intresse är de antagligen vinklade, speciellt om det gäller någon aktuell konflikt.


All felinformation och alla "hjälpmedel" som kommit, har framtagits med baktanken att få människan vilseledd, passiv, rädd, slö och dum. Detta för att så få som möjligt ska fatta, eller orka  engagera sig i allt som pågår. Man skrämmer även upp människor genom överdrifter eller rena lögner. Rädsla får människor att tro att en stormakt som USA behövs som "back up", ifall vi blir attackerade med hemmagjorda precissionslångdistanskärnvapen som kan flyga från Irak till Sverige på sju minuter. Rädsla får även människor att konsumera, och detta utnyttjas speciellt i lågkonjuktur för att få in pengar. För att ta ett ganska aktuellt exempel kan jag nämna "den stora pandemin svininfluensan". I juli förra året gick media ut med att 700 personer i Världen dött av svininfluensan dittills. Hysterin var total kring denna livsfarliga typ av influensa, och Sverige lyckades satsa 1,3 miljarder kr på vaccin! Med facit i hand hoppas jag mina smarta fans fattar att detta var ett sätt för den sviktande läkemedelsindustrin att få in pengar. Hade det funnits fler kritiskt tänkadne människor och om fler än jag reagerat när det skrevs i panik att 700 pers dött i Världen skulle komplotten aldrig lyckats. Med vetskapen om att 1000 pers hade dött av "vanlig" influensa i Danmark vintern innan, förstod jag ganska tidigt att det var något lurt. Att vaccinet skulle döda fem människor, och influensan två i Sverige kunde jag dock aldrig förutspå!?


Jag vill svara på en kommentar av Johan angående Saddams affärer med Bush. Jo det stämmer att Bush hade samröre med Saddam, men det var inte bara Bush utan flera andra presidenter också. Det jag berättar nu är ännu ett exempel på ett faktum som få känner till, men som inte är ngn hemlighet. Saddam började sin politiska karriär som medlem i det mindre fundamentala (religiöst, jämfört med t ex sunnimuslimer) och USA vänliga partiet Baath. Innan detta hade han dock varit USA:s viktigaste polare i arabvärlden och gjorde uppdrag för CIA! Det första uppdraget han gjorde var att försöka mörda Iraks dåvarande premiärminister Quasim på uppdrag av USA! Detta pg a att den tidigare USA allierade Quasimregeringen plötsligt bytt sida och ställde sig på Sovjets sida. Saddam Hussein och fem CIA agenter gjorde den misslyckade kuppen 1959, där Saddam dödade premiärministerns chaufför och skadade premiärministern. Saddam lyckades fly med hjälp av CIA och Egyptens regering och dömdes till döden i sin frånvaro av Quasim regeringen. CIA och Egypten skyddade dock Saddam och han fick, på USA:s bekostnad, bo i lyxiga kvarter i Kairo tills han kunde återvända till Irak 1963 då Baathpartiet hade lyckats mörda Quasim och ta makten i landet. Självklart spekuleras det om CIA, med JFK som president, låg bakom även detta attentat men CIA dementerar detta (dock ej den första attacken?).


Saddam Hussein blev vid sin återkomst utnämnd till chef för landets säkerhetstjänst, men redan året efter förlorade Baathpartiet makten och Saddam fängslades. Men med lite hjälp av sina USA polare lyckades Baathpartiet frita Saddam och återta makten 1968, varpå Saddam blev vicepresident under sin kusin. 1979 blev han själv landets ledare och var fortfarande populär hos amerikanerna. USA:s ledning triggade Saddam att anfalla Iran som efter Khomeinis revolution 1979 blivit ett starkt fundametalistiskt muslimskt land, vilket innebar att USA var oroliga att förlora möjligheten till att ta kontroll över det oljerika området. 1980 beslöt Saddam att de skulle anfalla Iran med motiveringen att han trodde Khomeini hade muckat genom att uppmana alla shiiter till resning. Då Iraks befolkning till större delen bestod av shiiter sade sig Saddam vara orolig för att dessa skulle följa Khomeinis uppmaning och försöka störta det mindre fanatiska Baathpartiet och därför skulle han alltså ha anfallit Iran? Sanningen var dock att USA och Storbritanien gav Saddam stora summor pengar och massvis med vapen för att anfalla Iran! De trodde ju att Saddam skulle vara snäll för evigt, vinna kriget, ge allt till USA och sen gå i pension. Irak vann, trots att Irans militär var mkt större, efter åtta år med hjälp av vapen från USA! I den kända attacken mot den kurdiska byn Halabja, som slutade med att Irakisk militär gasade ihjäl 5000 pers, användes senapsgas som USA givmilt skänkt till Irak! Mjältbrand och botulinum toxin var andra mysiga och väldigt otillåtna biologiska vapen Irak fick i gåva av USA. Det blev tillslut tre presidenter (JFK, Reagan och Gammel-Bush) som genom åren överöst Saddam med fina vapen.


När George W Bluff fick ovanligt mkt tankestopp 2003 och försökte hitta ursäkter till att få anfalla Irak (utan att behöva säga öppet att oljan var målet), tillät han en grupp inspektörer från FN leta lite efter kärnvapen i Irak. Självklart hittade de inga för det fanns ju inga, men de hittade väldigt mycket andra vapen. Konstigt nog var det enbart vapen som såg väldigt amerikanska ut!? Den främsta anledningen till att Bush ville anfalla Irak var som sagt oljan, men det fanns en personlig orsak också. Lill-Bush hade blivit ledsen när han fått reda på att Saddam hade planerat att döda hans pappa (snyft) tidigare då han satt som president!

 
 
cicci

cicci

16 april 2010 21:20

måste ju säga att du har lyckats med att fixa en ovanlig blogg. Inte som alla andra här inne. Det som skiljer sig ur mängden, det e de som är intresant!!!! Diggar din blogg skarpt!

http://www.qdela.bloggplatsen.se

 
Terese

Terese

16 april 2010 21:51

Du har fått mig att tänka igen...eller tänker det gör jag massor men för många år sen brann jag för den vetskapen du bloggar om all fakta som gömdes undan för folket allt som inte fick komma fram...men sen kom ett annat liv emellan och jag blev att tillhöra den skaran som valde att bara leva utan att veta hur saker och ting står till egentligen för det kan många gånger vara ett mycket enklare liv....

http://www.soluppgangen.blogg.se

 
susanna55

susanna55

16 april 2010 23:48

Hej hej, tack för reklamen :-) Mycket intressant med alla dina faktakunskaper. Kör så det ryker!!!!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Emy

Emy

17 april 2010 11:28

Ja, vart ska kommentaren till detta inlägg ta sin början?
Jag borde börja med att reagera på din lilla fint i att se hur folk reagerar på starka, politiska inlägg. Jag tror att anledningen till att din popularitet då sjönk något helt enkelt beror på att 90% av den svenska befolkningen inte kan ta till sig den fakta du presenterar. Så enkelt är det. Korkade svenskar.

Och angående dina nya presenterade fakta om Saddams kontakter med de amerikanska presidenterna blev jag full i skratt. Vem hade inte misstänkt det liksom?
USA beksrivs visserligen som ett demokratiskt och öppet land, men hur många kände till leveranserna av vapen till Irak? Ingen förutom makthavarna antagligen. Lustigt.

http://thehostresswithoutaname.bloggplatsen.se

 
Johan

Johan

17 april 2010 13:56

Det är bra att det finns människor som tar upp detta till ytan, svenska folket är som beskrivs här ovan med den fakta du kommer med. Jag är säker på att du hittar din publik. Det ska bli kul att se när någon kommer in som du får en vettig diskussion med. Jag lovar att hjälpa till då :P lycka till i fortsättningen.

http://www.applet.bloggplatsen.se

 
pinkozzy

pinkozzy

22 april 2010 18:36

Du har en mycket bra blogg som väcker tankar. Men dina inlägg är så enorm långa så inte många orkar läsa en hel bok ideligen. Korta ner vore nog bra.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards