Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Var är askan?

Av King Beat - 25 april 2010 14:03

Jag är av olika anledningar en kritisk människa. Ni som läst mina inlägg har antagligen lagt märke till att jag anser att alla borde bli mer kritiska och granska det som skrivs i kvällspressen eller det som sägs på nyheterna. Vrid och vänd på saker för att kolla rimligheten i de nyheter som presenteras och tro inte att nyheterna ni hör eller läser är totala sanningar. Nyheterna är ihopskrivna av journalister. Journalister är människor med starka åsikter som, även om de inte vill det, formar de nyheter de får ta del av. De journalister som når längst är alltid politiskt aktiva och flertalet är t om radikala! Allt som skrivs av dessa journalister är självklart format av deras åsikter också. Att de sedan har en uppdragsgivare som i sin tur är starkt präglad av en religiös övertygelse gör att det är ännu viktigare att granska nyheterna. Leta upp alternativa nyhetssidor på nätet (då det är väldigt svårt att hitta tidningar som inte ägs av våra "obundna" mediakoncerner) eller titta på alternativa nyhetskanaler. För er som tycker att jag är en paranoid konspirationsteoretiker rekommenderar jag att granska "FOX News", och skriva till mig när ni är säkra på att ni får höra en ovinklad nyhet! Den kanalen är så öppet vinklad att den borde ses som ett humoristiskt och sarkastiskt underhållningsprogram som driver med människors intellekt!


Även om jag inte läser vår svenska kvällspress, eller ser svenska nyhetsprogram i något annat syfte än att jämföra dem med de nyhetskällor jag tror är mer sanningsenliga, måste jag ibland gå till affären. Där finns det alltid stora löpsedlar som skriker ut förskräckligt skrämmande information för att väcka dumma människors nyfikenhet till den grad att de MÅSTE köpa skiten!? Alla har nog sett löpen om vulkanutbrottet på Island och det stora moln av aska som skulle förgifta oss. Vart tog det vägen? Jag har varken sett eller känt lukten av svavel? Jag har en kompis som påstår sig ha sett askmolnet "live"? Hur han visste att det var det han trodde, kunde han dock inte svara på?  Efter en liten granskning av vulkanutbrottet har jag redan en känsla av att saker och ting inte är så enkelt som det verkar kring detta. Det är förstås enbart mina egna teorier ännu, men sanningen brukar visa sig inom några månader, genom att Expressen och TV4 nyheterna glömt bort att händelsen någonsin inträffat. Jag har tänkt ut några möjliga teorier, ifall detta skulle visa sig vara något som inte är ett "vanligt" vulkanutbrott. Min uppfattning om vad som kan ha hänt är nuläget enbart några möjliga teorier, men sanningen visar sig snart (för de som vill se den) och kom ihåg var ni läste detta först!


Det finns många påståenden som inte verkar stämma kring detta vulkanutbrott. Ett är påståendet om det stora moln av aska som skulle lägga sig över hela norden? Vad hände med det. Vid ett vulkanutbrott bildas aska av olika slag. En sort som bildas innehåller små stenpartiklar, vilket gör att om de kommer in i en flygplansmotor förstörs motorn och planet störtar. Därav flygförbudet. Vilka vinner på ett flygförbud? Vilka vinner på att skrämma upp folk med informationen  "det kan pågå i flera månader" som skrämt upp hela Europa? Vilka vinner på att påstå att detta vulkanutbrott skulle påverka klimatet så pass att vi nästan går miste om en sommar till?


Det finns många som vinner på dessa påståenden och dess konsekvenser. "Den nya världsordningen" (som jag kommer beskriva senare men som jag nämnt i tidigare inlägg) vinner på att göra människor rädda pg a att de då konsumerar mer. Det kan även vara en liten hämndauktion från "NWO" då Islänningarna inte gillade att behöva betala ut 40 miljarder kronor i insättningsgarantier till Storbritannien och Holland, efter att Islands tre största banker gått i konkurs. De fick rösta om saken och Islänningarna vägrade betala!

Från början gällde flygförbudet enbart till och från Island, men tillslut fastnade människor i södra Spanien och fick ta bussen hem? Alla transportbolag utom flygindustrin vinner på detta då det blir flygförbud. Större flygbolag vill konstigt nog dra ut på flygförbudet vilket gör att mindre bolag går omkull. Då vinner de stora flygbolagen på detta. Ni ser att det kan finnas bovar bakom händelsen och att det finns opportunister som utnyttjar den är ju ganska uppenbart.


Nu undrar ni väl hur någan kan sätta igång ett vulkanutbrott? Jag frågar mig istället hur de kunde missa detta utbrott då det för ca tre veckor sedan hade ett mindre utbrott? Då detta är en liten skitvulkan är det kanske i sig ingen stor sak, men med tanke på att en ofantligt mycket större vulkan vid namn Katla ligger i närheten och brukar få ryck när den blir retad, borde de väl haft lite bättre förberedelse? Katla brukar ha utbrott med ca 50-80 års mellanrum och då det senaste utbrottet var 1918 så är det hög tid nu. Om ni undrar om någon kan starta ett vulkanutbrott kan jag svara ett solklart JA! Kolla upp HAARP som är ett högfrekvent strålundersökningsprogram i USA och kolla vad de har möjlighet att göra! T om Susanna55 kommer bli chockad.....

 
 
pinkozzy

pinkozzy

26 april 2010 09:04

Har kommenterat din kommentar på min blogg.
Det jag bara undrar är varför du har palestinska kläder på dig, men en judesymbol på samma bild. Jag förstår inte sammanhanget.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

 
susanna55

susanna55

26 april 2010 10:42

Chockad,,,JAG!!!! Hehe, har läst om Haart allaredan...
Din blogg börjar bli dagens höjdpunkt, ser fram emot att läsa varje inlägg.
kramkram

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

26 april 2010 17:30

*räcker upp händerna i luften* skjut inte! Jag är journalist, men jag håller ju med dig! :-))
Och ett ps, tack för din intressanta kommentar hos mig. :-)
Kommer fortsätta läsa din blogg. Vi får starta en klubb för inbördes beundran då. KFIB. Pax för att inte vara ordförande, det är ett så trist jobb....

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva 60+

26 april 2010 18:20

Det var länge sedan jag blev rädd, vet för mycket antagligen. Men jag förmodar att du menar HAARP inte HAART. Du använder en mycket otydlig färg på rubriker och sidorna, jag kan knappt se vad det står, bäst är den svarta färgen mot det röda. Jag hittade dig genom Sanna och kommer med nyfikenhet att följa dina texter. Fram med sanningen....

 
pinkozzy

pinkozzy

27 april 2010 09:54

Har du ändrat bilden? Nu framgår det mer vad du menar med stjärnan.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

27 april 2010 11:45

Intressant blogg!

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
susanna55

susanna55

27 april 2010 12:21

Haha, såg först nu min taffliga stavning, Haarp! skulle det stå! Tack Eva!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva 60+

28 april 2010 16:33

Tack för att du ändrade färg, nu ser jag bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards