Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Simon strikes again och belönas med en fördomsprofil.....

Av King Beat - 1 april 2010 14:17

Simon (ett av mina fans jag berättade om igår) reagerade! Tyvärr vågade han inte heller denna gång lämna något avtryck så jag kan diskutera med honom angående hans omedelbara personangrepp mot mig. Otroligt att någon i sitt första taffliga försök att sänka mig går till personangrepp. Jag förstår att vissa blir frustrerade av att försöka debattera mot mig och när deras argument tryter går de till personangrepp. Vi brukar dock hinna utbyta tre-fyra argument var innan det händer. Men att inleda med dem är inte vanligt. Det tyder på att Simon stör sig på mig som person, utan att veta något om mig, vilket är en bedrift i sig!


Simon berättar åter igen för mig vad jag tycker och tänker? Huuur gör han!? Han spinner vidare på sin teroi om min stora makt som jag inte kan hantera? Han påpekar att jag anser mig vara mer värd än andra människor, vilket är en stor missuppfattning. Jag vet inte hur Simon lyckats få denna uppfattning, men jag antar att han inte ser skillnaden mellan en självsäker åsiktsspridare med kamplust, och en psykotisk profet utan verklighetsförankring? Jag tror inte att jag är Jesus, men jag vet att jag är en människa med stora kunskaper, starka kontroversiella åsikter och beundransvärd säkerhet i debatteknik! Resten av kommentaren är emellanåt lika förvirrad som gårdagens. Simon läser min blogg, som han tycker är tragisk, för att få sig ett gott skratt? Det låter ganska kluvet ( och lite stört?) att söka sig till, och skratta åt något man anser tragiskt? Speciellt efter att försöka ge sken av att vara en stor filantrop som påpekar alla människors lika värde. Enl. Simon läser ALLA andra min blogg av samma anledning som han? Därmed har jag nu en bild av Simon. Jag har gjort en sk fördomsprofil! Kom ihåg att den är ett resultat av mina fördomar, bedömda utifrån Simons kommentarer om mig. Mina fans vet att en fördom är en förutfattad mening/bild, uppbyggd av de intryck man får av det/den man "fördömer". Det är alltså inget den som "fördömer" tar som ett faktum men som en möjlig eller trolig sanning...


Simon är en smart kille. Han är smart för sin låga ålder som jag gissar är ca 17 år. Han är född i Sverige och har växt upp under normala förhållanden i en medelklassfamilj i en mellanstor stad. Han har aldrig varit direkt mobbad, men har heller inte så många vänner. Han trivs inte fullt ut med sin tillvaro då han känner sig förbisedd och inte så speciell och populär som han vill vara, och har dålig självbild. Därför ägnar han sin fritid åt att läsa, blogga, porrsurfa samt att söka information om sina idoler på nätet. Han går en natur eller samhällsvetenskaplig linje på gymnasiet och har bra betyg i samtiliga ämnen förutom svenska. Detta är något som stör Simon då han har en dröm att bli författare. Han har även vissa drömmar om att bli polis eller skådespelare. Han har ett ganska hett temperament men håller ofta sina åsikter för sig själv, om han inte kan vara anonym, då han är konflikträdd och något blyg. Simon har några andra intressen förutom de ovan nämnda. Han gillar dataspel, film (favorit filmer är Die Hard 1,2,3  och 4) och lajv och han samlar på lajvvapen. Han är även intresserad av tjejer men har aldrig haft ngn flickvän och detta är något Simon är frustrerad över. Att han aldrig haft ngn flickvän beror inte på Simons utseende, utan på att han känner sig obekväm och spänd i tjejers sällskap pg a sin dåliga självbild. Då Simon har börjat inse sina svårigheter att uppfylla drömmen att bli polis börjar han, trots sina unga år, känna ngn form av press. Detta pg a att han är väldigt mogen för sin ålder. Att Simon förstår svårigheterna att bli polis är för att han är kort och lite klent byggd. Han uppfyller dock de mentala kraven att bli polis, dvs temperamentsfull, vapenintresse, sadistiska drag, osäkerhet, dålig sjävbild och sexuell oerfarenhet (testosteronstinn). Att han har få vänner vet han också är en sak de flesta poliser har erfarenhet av. Han är dock lite för smart för polisyrket även om det dåliga betyget i svenska, samt okunskap att diskutera kan vara till hans fördel. Därför har Simon mer och mer börjat överväga att satsa på en skådespelarkarriär. Hans hjältar är Bruce Willis, Steven Seagal och Arnold Schwartzenegger och dem vet han i princip allt om efter att ha ägnat timmar på nätet åt att studera dem. Musik och konst är inte något han har några större intressen av. Visst finns det musik han tycker är bra, men han har inget direkt favoritband eller favoritgenre, utan han lyssnar på det som spelas på RIX Megapol (eller heter den MIX? Faktamannen skäms lite.). Simon är icke rökare/snusare men han har tyckt det varit kul med alkohol de få gånger han varit på fest.


Jag vill ännu en gång påpeka att detta INTE är ett personligt påhopp gentemot Simon, då det är MINA fördomar. Detta betyder alltså att jag inte vet säkert om Simon är exakt som jag beskrivit honom i min fördomsprofil. Några saker stämmer antagligen och andra kanske inte...? Troligtvis kommer varken jag eller mina fans att få veta sanningen om Simon......

 
 
Kisalisa

Kisalisa

2 april 2010 21:14

Hahahaha!!!! Hur i hela friden kan man vara så påhittig?? Jättekul!

http://kisalisa.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards